kablar som hörs lägger till nåt i signalen.. alltså är dom inte något att ha. jag hör också skillnad på kimber och transparent(för att ta ett exempel) men båda tillför skräp i signalen.. ekk "låter" bättre eftersom den inte låter..
Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:ja men jag skulle nog känna skillnad på häst och koskit men det skulle fortfarande vara skit iaf eller hur?![]()
kablar som hörs lägger till nåt i signalen.. alltså är dom inte något att ha. jag hör också skillnad på kimber och transparent(för att ta ett exempel) men båda tillför skräp i signalen.. ekk "låter" bättre eftersom den inte låter..
JockScott skrev:Alla - En sak som jag funderat över, ställde denna fråga på andra forumet också utan svar...
Hur vet alla hur det verkligen ska låta, läser ofta att denna CD/förstärkare/kabel eller vad det är låter si och så. Denna låter ofärgat, denna är neutral i tonen,denna gör si och så med ljudet... Hur vet alla hur det verkligen ska låta?
Audiomanikern skrev:Kan ju fråga vem som har hörsel när DIY:are vid namn epkpeng, på annat
hififorum, som lekprojekt medelst T&P-element lyckats typ 100 ggr bättre**
med frekvenskurvan än den 6dB avvikelsen (1500Hz-5kHz) som MD´s team
efter att "i tre år - och då menar jag verkligen 24 timmar om dygnet." (med
guldöron) ha lyssna sig till!
norman skrev:mattepatte skrev:Allvarligt talat (eller skrivet) kan jag inte tänka mig att du någonsin skulle kunna uttrycka dig syrligt.![]()
Menar du att jag helt enkelt är lite för mesig?![]()
Jo han har inte full koll på sin fysik, dock så har han tydligen fått hjälp med sina kablar från nån proffesor i USA, tydligen han som är hjärnan (måste det ju vara) bakom kablarna (inte nätkablen utan no1 etc)Magnus skrev:att J inte har alla tegelpannor på taket är ju allmänt känt så allt han säger kan man skicka i samma påse som kattskiten
Magnus skrev:att J inte har alla tegelpannor på taket är ju allmänt känt så allt han säger kan man skicka i samma påse som kattskiten
siffernisse skrev:Angående Hifi-forum så hettade det till i går i tråden om Totem, efterspelet till den lilla soppan är inte färdigt än, och man börjar ju fundera vilka kopplingar som finns mellan vissa av moderatorerna och en viss "känd" Hifi-personlighet.
Till detta ska väll läggas att företaget han marknadsför produkter från, har reklam på Hifi-forum.!!
Det anmärkningsvärda sker i ett av mina inlägg där moderatorn "ekpeng" går in och RADERAR en rad jag har skrivit och sedan skriver
"Edit epkpeng. Person - påhopp."
Detta är den enda text som raderas i hela tråden, i resten av tråden strycks text bara över! Jag får häller inget pm av någon moderator!
Det som uppenbart ekpeng vill dölja är följande rad:
---att du sedan kartlägger personer som är oliktänkande är ju helt otroligt!!
När jag får se ekpengs modererande av inlägget går jag in i det och skriver under ekpengs text:
---vad menar du?? försöker du mörka att en person på forumet bedriver kartläggning av oliktänkande!.ps håller gärna diskussionen offentligt!"
Detta inlägg raderas ögonblickligen, och kvar finns några x.
sedan får jag ett pm av ekpeng där det bla står:
""Nästa PM till mig från dig blir en ursäkt samt, återigen, ett löfte om att följa reglerna. För tydlighets skull påpekar jag att nästa steg är "gult kort".""
Bakgrunden är att att denna person("hifi-kändisen") anser att alla ska använda sina riktiga namn, och uppge ålder mm om man inte har samma åsikter som denne, detta för att tex han ska kunna göra spydiga inlägg om tånårsfasoner(kolla i tråden, där han fick Ekan att avslöja sin ålder och genast var han där o "spelade" på detta). Och om man inte frivilligt ger honom sitt namn så tar han reda på det! vet ej hur?? ip-adress??. bla gjorde han så med LC också.
Jag kan gärna uppge mitt namn här, men jag ser ingen fördel med det, jag står för vad jag skriver under mitt forums-nick: siffernisse, som jag använder på alla forum jag medverkar på. Om det nu absolut är någon som vill veta vad jag heter på riktigt, så får de gärna kommaförbi i min lilla lägenhet o lyssna på min skivor så ska jag berätta mitt riktiga namn.
-edit förtydligande.
Epkpeng är nog den vettigaste moderatorn som har funnits på det forumet.
siffernisse skrev:Moddar´n RADERAR en rad jag skrivit // den enda text som raderas i hela
tråden, // Jag får heller inget pm // under raderandet går jag in i o skriver
// Detta inlägg raderas ögonblickligen, // Sedan får jag ett pm: "Nästa
PM till mig från dig blir en ursäkt samt, återigen, ett löfte om att följa
reglerna. För tydlighets skull påpekar jag att nästa steg är "gult kort"."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster