Moderator: Redaktörer
blixten_no1 skrev:Har du allt kopplat till samma grenuttag?
Om inte testa det.
Jag hade brumproblem, det var min tv som spökade så jag kopplade in den ojordat till
väggen och efter det var brummet borta.
MagnusÖstberg skrev:Det kan vara en lite lödning som krävs. Fixar IÖ i ett kick.
Aerob skrev:När du bytt slutsteg så har du förmodligen flyttat lite på sladdar också? Jag hade ett otrevligt brum med mitt cr80s och det visade sig vara nätsladden till cr80s som kom för nära mina då taskigt skärmade signalkablar. Värt att flytta runt lite bland kablar för att vara på den säkra sidan.
sprudel skrev:Kolla RCA- anslutingarna som sitter på CR 80, under locket där de ansluter till kretskortet. Håller man på och byter kablage för mycket och vrider o drar så finns risken att anslutning mellan kontakt och kretskort går sönder, glappar.
Går enkelt att fixa med en liten lödbrygga.
sprudel skrev:Då var min hypotes korrekt.
Edit, feltryck på Ipad.
gekados skrev:sprudel skrev:Då var min hypotes korrekt.
Edit, feltryck på Ipad.
Ja, det var helt rätt
Stranne skrev:Undrar om det är samma fel på mitt cr80es. Ibland surrar det lite mycket i högtalarna, då brukar jag rota lite bland rca-anslutningarna på baksidan av filtret. Det brukar smälla till lite grand och bli tyst på surret. Jag kanske borde titta på insidan av filtret. Jag har ingen lust att börja lösa själv i en så kostsam liten grej, men det är heller inte kul att skicka den tvärs över landet för koll av IÖ...
Rydberg skrev:Verkar vara sisådär byggkvalitet på filtret?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster