Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Äntligen hemma! Varit i snickeriet mellan från 10, till 20.20! Jag ska köpa ny överhandsfräs. Har jag haft en bra så skulle jag sparat två timmar, minst!
Jag har sågat bort gamla baffeln, fräst hål i nya dubbelbaffeln samt fräst upp den på baksidan. Det har tagit 10 jävla timmar!
zartok skrev:Snart blir det sågbänken för högtalarna!
Det jag funderar på nu är om jag verkligen behöver bygga diskanten lika djup? Det var ju tal om det tidigare, att ha diskanten lite längre in. Nu finns ju möjlighet att göra det, genom att vara addera en extra skiva, eller ingen alls.
zartok skrev:handlarr det bara om fasen så är det ju inte så nödvändigt, då a'appolito ska bli faskorrekta i tredje ordningens delningsfilter som jag läst. då får jag fundera på hur jag ska göra. just nu så kan jag tyvärr inte ens göra en ny baffel då jag saknar fräs. fräsen som jag använde och gjorde en mall för gick sönder åt skogen när jag fräste hålen till woofrarna. fick fräsa en hel del för hand, vilket var rätt läskigt att göra ska jag sägamen men, jag kommer nog att köpa en ny fräs och då lär det bli en ordentligt bra maskin som jag kan köra en sån där köpt supermall för
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster