Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Nyligen bearbetade, betyder det nyslipade? Slipade igår, så i så fall får jag försöka hinna limma idag
zartok skrev:Jag pluggar just nu till psykolog. Tidigare har jag tagit en kandidat i beteendevetenskap (samlingsnamn beteendevetare inriktning psykologi). Plus att jag blir steg ett psykoterapeut.
Ja, jag vet. Det är inte så lätt att skilja på det. Tycker jag iaf
zartok skrev:jävlars! lät väldigt obehagligt!
här är det faktiskt väldigt bra med tummen. när jag sågade i den så hade jag den i full vinkel, så det var som att det bara sågade ner mot knogen. sådeles blev skadan ganska lokal. såret i sig satt ihop av sig själv efter bara två dagar och just nu är det bara en liten inflammationsprocess under tiden det bildas lite mer hud under skorpan. så det är verkligen inte i närheten av det du råkade ut för. som tur är![]()
just nu har jag dock väldigt lite tid över, jag håller på och förbereder mig inför en tenta, så jag vågar inte gå ner till snickeriet, då blir jag kvar där i timmar och förlorar mycket tid som är viktigt till annat.
Tarzan skrev:zartok skrev:Jag pluggar just nu till psykolog. Tidigare har jag tagit en kandidat i beteendevetenskap (samlingsnamn beteendevetare inriktning psykologi). Plus att jag blir steg ett psykoterapeut.
Ja, jag vet. Det är inte så lätt att skilja på det. Tycker jag iaf
Den stora skillnaden är väl att psykolog är den skyddade titeln + yrket där man utvärderar folks psykiska hälsa för att sedan ordinera kanske psykoterapi, psykoterapeut är yrket med mål att få patienten att friskna till och beteendevetenskap den mer övergripande forskningsgrenen? Typ i alla fall? Lycka till med tentan.
zartok skrev:Nu så!
[förklaring]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster