Nå, ge mig något exempel på ett riktigt bra körfonogram som kan avlyssnas via Spotify.

Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:
Nå, ge mig något exempel på ett riktigt bra körfonogram som kan avlyssnas via Spotify.
Strmbrg skrev:Kör brukar kunna låta rätt illa, är min ringa men dock erfarenhet.
Hur låter detta hos er?
http://open.spotify.com/album/0MF2LI2NzM06hTjMhS8ZUm
Jag tror att köråtergivning är lite extra känsligt när det gäller ljudvolymen. Så reglera ljudnivån lite upp och ner innan du "tycker till".
Väl medveten om att var och en värderar innebörden i svarsalternativen lite eljest, men jag ids inte öda en massa tid på orddefinition nu.
Strmbrg skrev:Jag läser Lennarts kommentar och inser att jag får ta och rycka upp mig. Har ännu inte idats återlyssna på stycket som tråden handlar om...
Stickig diskant, eller vad man skall kalla det, hoppas jag att jag inte har i högtalarna. Det är åtminstone ingenting som jag har lagt märke till... Men lite nyfiken blev jag allt efter att ha läst alla invändningar om att ess-ljuden ljuder lite essigt när de lyssnar på ifrågavarande stycke.
Att åstadkomma känslan av detaljrikedom eller hög upplösning - bara genom att hissa diskanten i högtalarkonstruktionen verkar väldigt primitivt. Men det är kanske så det ofta går till?
AndreasArvidsson skrev:boom skrev:Strmbrg skrev:Kör brukar kunna låta rätt illa, är min ringa men dock erfarenhet.
Hur låter detta hos er?
http://open.spotify.com/album/0MF2LI2NzM06hTjMhS8ZUm
Jag tror att köråtergivning är lite extra känsligt när det gäller ljudvolymen. Så reglera ljudnivån lite upp och ner innan du "tycker till".
Väl medveten om att var och en värderar innebörden i svarsalternativen lite eljest, men jag ids inte öda en massa tid på orddefinition nu.
Varför spyan med sin dåliga kvalitet . mp3 320k
ps. Spotify använder inte mp3
IngOehman skrev:.. Det låter Chandos kan man kanske säga. Jag föredrar inspelningar gjorda med enkel teknik och med rimligt ofärgande mikrofoner...
Strmbrg skrev:Beträffande enkel teknik: Jag inbillar mig att många krånglar till (komplexiserar) inspelningar helt i onödan. Kanske bottnar det i att teknikerna tycker att det är roligt att komplexisera och tråkigt att förenkla?
Strmbrg skrev:IngOehman skrev:.. Det låter Chandos kan man kanske säga. Jag föredrar inspelningar gjorda med enkel teknik och med rimligt ofärgande mikrofoner...
Tror du att du skulle tyckt att det låter Chandos även om du inte vetat att det var Chandos?
Strmbrg skrev:Beträffande enkel teknik: Jag inbillar mig att många krånglar till (komplexiserar) inspelningar helt i onödan. Kanske bottnar det i att teknikerna tycker att det är roligt att komplexisera och tråkigt att förenkla?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster