Moderator: Redaktörer
rampitsch skrev:Hej
Kul att det går framåt.
Personligen skulle jag byta ut de tre elektrolytkondensatorerna som synes i delningsfiltret. Även om de var av god kvalité en gång i tiden så är troligen ganska så trötta idag.
Lycka till!
MVH
Rampitsch
MiaM skrev:Om du har mera bråttom så är http://www.elfa.se det klassiska stället att köpa elektronikkomponenter från.
P.S. Om jag vore dig så skulle jag kosta på mig någon slags plastkondensatorer åtminstone för det mindre värdet i de två fall där du behöver parallellkoppla för att få rätt värde.
Gigas skrev:Ja jag kollade runt lite i tygaffärerna och hittade detta tyg som är brodyr linne. Det är glesare och lite styvare som var lätt att få plant med häftpistolen. Lite retrolook trots allt.
Cicaro skrev:Gigas skrev:Ja jag kollade runt lite i tygaffärerna och hittade detta tyg som är brodyr linne. Det är glesare och lite styvare som var lätt att få plant med häftpistolen. Lite retrolook trots allt.
Snyggt blev det!
Gjorde du "Mirschtestet" för att välja också?(Kom att tänka på den gången jag frågade Mirsch hur man avgjorde om ett visst tyg skulle bli bra som högtalartyg. Svaret var att göra ett blåstest på det, sätt det mot munnen och blås igenom, om du inte tycker det är ansträngande att blåsa genom det kommer inte ljudet ha problem att ta sig ut heller
)
Användare som besöker denna kategori: margunlun och 11 gäster