Nej.
Det vill säga, det beror ju på vad du menar. CC-PC4 motsvarar ju rätt så väl i56 och de är ju sant väggplacerade.
Men någon planarhögtalare kommer jag nog aldrig att göra. Tycker att sådana nästan alltid känns som att lyssna på ett par stora hörlurar. Men på sätt och vis ännu värre, för man kan inte ens röra sig utan att allt låter fel.
Det blir rätt så stora och rejält asociala enpersonershögtalare, de kräver stillasittande i en punkt då de inte förmedlar musiken holografiskt(-foniskt).
Det vill säga de skapar två ljudstrålar och inte ett ljudfält som man kan röra sig inom (således att man får uppfatta musiken så som musik hörs live).
Med det sagt har jag inget emot att andra gillar planarhögtalare, inte något alls, kan även förstå charmen med dem, men det är inget för mig. Det närmaste jag kommit är väl mina piLine.
Den som gillar riktiga planarhögtalare och vill kunna spela starkt kanske skulle försöka få tag på ett par Megatrend. Jag kanske rent av vet ett par som är till salu...
De klarar i och för sig bara knappt 25 W per baselement (om jag minns rätt från den (icke destruktiva)mätning jag gjorde), men de är ju 18 stycken (=450W) och högtalaren har inte låg, utan snarare klart hög känslighet. Jag tror en bit över 90 dB!
Men elektrostater är de ju inte.
Vh, iö
Well, egentligen har jag ju inte några önskemål om att principen ska vara elektrostatisk/magnetostatisk utan att de fördelarna jag upplever med dem ska finnas. Jag saknar förmågan att få ljudet att "hänga" fritt i luften och den ofta förekommande "snabbheten" i dynamiska utbrott (ex triangel eller liknande).
Problemet är att alla högtalare som jag hört som klarar av det istället inte klarar av att spela obehindrat på de nivåerna jag förväntar mig utan istället börjar komprimera och låta ansträngt.i28 är på det sättet en rätt hyffsad kompromiss, men, jag upplever att jag saknar någonting...
Undrar om jag skulle tycka bättre om i56?
Att det innebär högtalare som endast kan lyssnas av en person är för mig inte ett problem eftersom jag i 95% av fallen lyssnar själv.
Anywyas, the search will go on..