ante_77 skrev:Jorda locket
På vilket sätt skulle det hjälpa?
/ B
Moderator: Redaktörer
ante_77 skrev:Jorda locket
Harryup skrev:Vinylcalle skrev:Harryup skrev:en extremt bra och väljusterad modern skivspelare
Vad är en extremt bra och modern skivspelare? Och vad gör den som inte en extremt bra äldre skivspelare gör?
MvH Carl
På motorstyrningssidan har det hänt en hel del över tiden. Likaså hantering av resonanser.
Harryup skrev:Du får t.ex. kolla på Linns utveckling för LP12.
RogerJoensson skrev:Det finns kanske andra tillverkare än Linn och som kanske träffat rätt från början med sina produkter och därför inte har behövt uppgraderingar.
Harryup skrev:RogerJoensson skrev:Det finns kanske andra tillverkare än Linn och som kanske träffat rätt från början med sina produkter och därför inte har behövt uppgraderingar.
Inte några som saknat utveckling under 40 år vad jag kan komma på.
Harryup
Harryup skrev:Hej,
behöver inte tro något om Spu. Går ju att googla men jag visste redan innan att det fanns lite olika
http://ortofon.com/hifi/products/historical-products/spu-collector-box
När det gäller både SPU'n och Beyer är jag lite osäker vad det har med skivspelares utveckling att göra. Känner verkligen ingen mindre oändrad skivspelare fortfarande i produktion än LP-12. Dvs den ser ganska likadan ut, bara att man bytt innerchassiet, yttre lådan, motor, motorstyrningar, tonarmsplattor, fjädrar, lager, innertallrik, fötter, bottenplattor, strömbrytaren, inbyggd riaa. Men samma modell egentligen bara med förbättringar. Andra tillverkare har bytt modeller helt eller gått i konkurs. Mig veterligen.
/Harryup
Laila skrev:Men skivtallriken har hela tiden varit densamma . . . ?, måste ha varit perfekter redan från början . . . undrar vad jag kan kränga min för . . .typ ?
Harryup skrev:Hej,
behöver inte tro något om Spu. Går ju att googla men jag visste redan innan att det fanns lite olika
http://ortofon.com/hifi/products/historical-products/spu-collector-box
När det gäller både SPU'n och Beyer är jag lite osäker vad det har med skivspelares utveckling att göra. Känner verkligen ingen mindre oändrad skivspelare fortfarande i produktion än LP-12. Dvs den ser ganska likadan ut, bara att man bytt innerchassiet, yttre lådan, motor, motorstyrningar, tonarmsplattor, fjädrar, lager, innertallrik, fötter, bottenplattor, strömbrytaren, inbyggd riaa. Men samma modell egentligen bara med förbättringar. Andra tillverkare har bytt modeller helt eller gått i konkurs. Mig veterligen.
/Harryup
lennartj skrev:En analogi?
Porsche 911 har tillverkats i över 50 år, finns det någon enda komponent kvar som är oförändrad sedan 1964?
ChristianAndersson skrev:PC kan det mesta, men finns det någon med inbyggd LP-spelare?
It´s no picnick or
[ Bild ]
Harryup skrev:Fast dom har ändrat karrosen lite utseendemässigt också.
Och bytt modellbeteckningar för att markera nya modeller.
mvh/Harryup
music4ever skrev:En anledning att lyssna på vinyl är ju bättre masterade skivor. Jag väntar just nu med förväntan på ett par Skrillex 12:or jag beställt. Scary Monsters And Nice Sprites EPn har ett DR värde på 3(!!) på CD.![]()
Samma på 12" vinyl har ett DR värde på 11!
Användare som besöker denna kategori: jannew och 23 gäster