Efter ha läst databladet (som är väldigt bra) så är min slutsats att jag inte lägger till någon C6 kondensator. Den behövs inte, utan är för att optimera egenskaper som inte är viktiga i denna tillämpning.
Nu har jag bytt ut ingångskondensatorn. Den avkopplar inkommande 12V. Följande mätningar är utförda med ett kort jordstift på mätproben och på kortet nära/över kondensatorerna. Det blev ingen stor skillnad på ripplet på matningsspänningen. Databladet föreslår två stycken kondingar, men det finns bara plats för en. Det känns ändå bra att göra även detta byte av konding.

Jag notera att det blir varmt! Både IC kretsen och spolen blir varma, ca 100 grader visar en IR termometer (som går att ifrågasätta om den kan mäta så bra på sådana små saker). Mitt belastningsmotstånd (9W) var över 200 grader. Undra hur bra ICn och spolen klarar sig instängda i den lilla plastlådan och i en solhet bil!
Exempel på kondingar som är lämpliga för denna modd:
Elfa 65-768-30 10uF 25V X5R 0805 2,28kr
Elfa 30-002-388 22uF 6.3V X5R 0805 4,29kr
Jag har även lyft pinne 8 lite, så det blir avstånd till kortet. Denna pinne är inte lödd och skall ligga i luften.
Nu återstår att bestämma om jag skall sänka spänningen lite. Den är ca 5,3 volt. USB är specat till 5±2.5V. Så den ligger ju utanför spec, men inte så mycket. När stora strömmar tas ut så blir det spänningsfall i kabeln, så då är det ok. Vid lite ström uttag så blir det ju lite för mycket, men troligtvis något som alla enheter kan hantera utan att bli skadade.
//Michael