Vee-Eight skrev:Håller med föregående skribent.
Förstår inte det roliga, men jag är väl korkad.

Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Mats:
Illustrationen var en motorsåg i min högra högtalare. Därav det avr7000 skrev att allt till slut handlar om bra verktyg och rätt verktyg. En motorsåg är varken eller.Iaf inte till att pilla loss högtalarkablar.
OlA-68 skrev:har du inte fått ut den där dj...a kontaktsatan ännu så julfriden kan lägra sig???
OlA-68 skrev:Du mats hur e det kommer du åt något när det gäller hylsan jag tänker närmast på om du kommer åt vid den ihopklämbara biten tex med en kabelskotång eller ngt liknande medurtag som e något rundat alternativet e om kabeln e bortskruvad så kanske du kunde prova att knacka lite nätt med en liten hammare på den och hoppas på att ev. oxider släpper
IngOehman skrev: Om Arcamen är vettigare konstruerad än kabeln lär den inte kunna gå sönder av de kraft som uppstår om du drar en hylsa rakt ut, även om den går trögt på grund av deformationen.
IngOehman skrev:Att kalla en högtalarkabel/banankontakt-kombination för bra, när den inte ens håller för sin egen tyngd verkar minst sagt... originellt.![]()
Eller vem har satt dit kontakten?
Lösningen tror jag hur som helst är att ta till mer våld. Om Arcamen är vettigare konstruerad än kabeln lär den inte kunna gå sönder av de kraft som uppstår om du drar en hylsa rakt ut, även om den går trögt på grund av deformationen.
Fast det är förstås på ditt eget ansvar.
Vh, iö
- - - - -
PS. Jag har bett dig många gånger förut Mats, att upphöra med att komma med en massa påståenden om vad du tror (felaktigt för det mesta) att jag tycker.
Jag har mig veterligt aldrig gjort reklam för att man skall använda lampsladd som högtalarkabel, ej heller har jag, så vitt jag kan minnas, någonsin själv använt det.
Du har däremot upprepeda gånger spytt galla över en rad apparater som du upplever som "LTS-omtyckta", trots att du inte ens lyssnat på dem själv. Dessutom sjunger du med i kören som hela tiden förolämpar folk och påstår att de inte kan tänka själv, utan bara gör som sin herre.
Varför är du så otrevlig? Är det inte dags att du sansar dig?
Frutti skrev:IngOehman skrev: Om Arcamen är vettigare konstruerad än kabeln lär den inte kunna gå sönder av de kraft som uppstår om du drar en hylsa rakt ut, även om den går trögt på grund av deformationen.
Ungefär hur stor del av alla förstärkare är vettigt konstruerade ur det här perspektivet?
Morello skrev:Faktum är att mina bananer (Deltron) ibland/ofta fastnar i såväl högtalare som slutsteg. Tricket är våld, men det kräver att kontaktdonen är av bättre kvalitet.
Nattlorden skrev:Mats - fram med hovtången nu och ryck ut den onda tanden... du gör oss ju till nervvrak över allt detta väntande!
Mats skrev:Hello IÖ, nu skall vi inte tjata om dig som herre, för vi vet att många följer digMen nog tjatat om det, förstått!!
Mats skrev:Nu över till själva ämnet. Nu är det så att ingenting är sönder, var har du fått det ifrån
Mats skrev:Om du har några bra tips så är det väkommet, men har du några spydiga så vill jag inte ha. Vidare är det länge sedan nu, jag har spridit någon gala över apparater.
Mats skrev:...sedan kommer du väl med det ännu mer dumma förslaget att jag skall köpa Denon 2105 eller vad den heter som din herre har sagt att ni skall göra.
Mats skrev:Ok, men jag gillar inte lampsladd, men jag vet att du och din herre IÖ tillber det.
IngOehman skrev:Hur många gånger skall jag behöva be dig att sluta?
Är inte det uppenbart? Han vill naturlgitvis att du ska bli upprörd och skriva just så som du skriver så att han kan känna sig nöjd över att ha gjort dig förbannad.Vad vill du med dina trakasserier egentligen?
Henrik_Holst skrev:Är inte det uppenbart? Han vill naturlgitvis att du ska bli upprörd och skriva just så som du skriver så att han kan känna sig nöjd över att ha gjort dig förbannad.Vad vill du med dina trakasserier egentligen?
Rydberg skrev:Mats för helvete, kom in i matchen nu, det här börjar bli tröttsamt
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 26 gäster