Henrik
Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Ett steg framåt kan man väl säga att projektet tagit iom att jag i helgen sålde mina Scanspeak 18W/8530, så nu är det spikat att det blir 2x15W i mellanregistret(ihop med banddiskanten).
Kalejdokom skrev:Hej hi_pot och välkommen in i tråden!
Jag har kanske varit lite yvig med modellbeteckningarna, men det handlar om den basen som jag visar i första posten; 15S/8530K01, en skärmad och coatad variant av 15W (nästan samma t/s som motsvarande 15W). Diskanten blir banddiskanten från Fountek NeoCD2.0. Om det blir MTM vet jag inte riktigt ännu, men jag hoppas det - den får inte bli för hög, då skymmer den filmduken om man sitter långt ut på sidan vid biotittande.
Bottendelen kommer att bli annorlunda än det jag skissat på tidigare i tråden. Har lite semester nu, men återkommer förhoppningsvis under de närmsta veckorna.
nuffe skrev:Det jag testat så får jag sämst resultat med "lådan" bakom elementet, U-baffel. En plan baffel
eller en H-baffel är att föredra. Även W-baffel är bra om det är mycket dämpning (fluff).
Jag är tveksam till om minskande area kommer att funka. Kanske med mycket fluff som dämpar
resonanser.
Henrik
hi_pot skrev:Låter U H och plan baffel lika bra? Eller finns det för och nackdelar mellan dom om man inte ser till utformning?
nuffe skrev:...dämpning, tyg...
Användare som besöker denna kategori: Michael och 17 gäster