va driver du dina basar med? kul att veta

Moderator: Redaktörer
marcusssfl skrev:hej! har ju en krake jag med, dock bara en som jag provspelat lite med men som snart skall få sig sitt slutliga hem med:)
va driver du dina basar med? kul att veta
HK430 skrev:undrar fortfarande hur breda "veck"bitarna är samt hur tjockt hornet är totalt
Funkar det bättre nu?barco skrev:Jag uppdagade ett pinsamt misstag i min anläggning. Får se om det är skillnad imorgon, kan inte testa nu med sovande barn.
paa skrev:Funkar det bättre nu?barco skrev:Jag uppdagade ett pinsamt misstag i min anläggning. Får se om det är skillnad imorgon, kan inte testa nu med sovande barn.
Bjorn_ skrev:Nåt ska du nog ha. Med den tyngden kan du göra som jag och köra bt-fot som jag gjorde (biltemafot). Kolla min byggtråd "stereobänk och sub". Kanske en idé
Annars kan du ju känna lite på golvet när de är igång, vandrar ljudet vidare?
Min fot blev supereffektiv. Skulle inte sätta det under vanliga golvare men tyngre pjäser går fint. Har haft det under subbar också med framgång.
Bjorn_ skrev:Nåt ska du nog ha. Med den tyngden kan du göra som jag och köra bt-fot som jag gjorde (biltemafot). Kolla min byggtråd "stereobänk och sub". Kanske en idé
Annars kan du ju känna lite på golvet när de är igång, vandrar ljudet vidare?
Min fot blev supereffektiv. Skulle inte sätta det under vanliga golvare men tyngre pjäser går fint. Har haft det under subbar också med framgång.
barco skrev:Fasen, jag får inte det att låta likadant som jag hade innan. Det är inte rummets fel (då det är ganska mycket bättre än det förra).
2-ch skrev:barco skrev:Fasen, jag får inte det att låta likadant som jag hade innan. Det är inte rummets fel (då det är ganska mycket bättre än det förra).
Varför skulle det inte kunna vara rummet menar du?
Om du nu har mer dämpning än tidigare förändrar det en hel del.
En sak jag märkte efter mitt eget försök att fixa till rummet var att jag var tvungen att dra på ganska mycket mer för att få samma upplevda nivå.
Utan att veta så gissar jag att ljudet som studsade runt tidigare bidrog till både nivå och gröt
barco skrev:Ja, så hade man kunnat tänka sig. Men det rummet var ordentligt dämpat också.
Men jag mäter ju upp i princip samma kurva på lyssningsplats för bägge (tycker jag) inte fasen finns det väl någon mer magiskt aspekt?
barco skrev:Nu låter det i alla fall GRYMT igen kan jag säga.
2-ch skrev:Är den svarta kurvan ljudtryck och de färgade 1:a till 3:dje tons distorsion?
Toppar disten vid vid 64,9hz och 92db?
2-ch skrev:Vad händer vid högre ljudtryck?
2-ch skrev:
Jag har (kanske felaktigt) fått för mig att disten skenar iväg vid högt ljudtryck och låg frekvens.
Men din kurva ser jämn ut nedåt. Hur kommer det sig?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 241 gäster