Gruppköp från AE, slutet gott...?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
steveo1234

Re: Gruppköp från AE, beställning lagd och avvaktar leverans

Inläggav steveo1234 » 2015-06-12 08:19

dac83 skrev:hoppas dom får fart på produktionen snart för att annars blir det svårt att få företaget att gå runt, blir inget bra rykte när det inte skickar iväg nåt.

Så har AE fungerat i rätt många år. De verkar klara sig trots sitt rykte. Tur för dem att de har fantastiska produkter annars hade det gått i konkurs för länge sen..
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Martin-Andersen

Inläggav Martin-Andersen » 2015-06-17 22:47

steveo1234 skrev:
dac83 skrev:hoppas dom får fart på produktionen snart för att annars blir det svårt att få företaget att gå runt, blir inget bra rykte när det inte skickar iväg nåt.

Så har AE fungerat i rätt många år. De verkar klara sig trots sitt rykte. Tur för dem att de har fantastiska produkter annars hade det gått i konkurs för länge sen..

Har vi en mulighed for at afbryde købet og få vores penge tilbage? Jeg har mistet tålmodigheden :twisted:

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2015-06-18 13:06

Martin-Andersen skrev:
Har vi en mulighed for at afbryde købet og få vores penge tilbage? Jeg har mistet tålmodigheden :twisted:

Vad menar du med "vi"? Jag är inte intreserad av att avbryta. Svar på din fråga tror jag du förstår själv när det handlar om ett gruppköp med gemensamma rabattsatser och fraktkostnader.
Att det drar ut på tiden är inget som någon av oss önskar.

Användarvisningsbild
Martin-Andersen

Inläggav Martin-Andersen » 2015-06-18 14:09

Bubben skrev:
Martin-Andersen skrev:

Vad menar du med "vi"? Jag är inte intreserad av att avbryta. Svar på din fråga tror jag du förstår själv när det handlar om ett gruppköp med gemensamma rabattsatser och fraktkostnader.
Att det drar ut på tiden är inget som någon av oss önskar.

Vi har ventet meget længe, og det kunne jo være at der er andre der har det som mig.
Hvor lang tid er du villig til at vente?

Jeg er super glad for at få enhederne til en super pris, men indtil nu er alt hvad jeg har fået for mine penge et billed af nogle papkasser (-:

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2015-06-18 15:16

På sidan 7 i den här tråden skrev jag den 8:e februari att jag räknar med att pallarna kommer hit runt början av maj. AE har sedan annonserat att de har halkat efter några veckor (hur många vet jag inte men det är väl minst en månad med tanke på det strul som var med hamnarbetarna och att det var problem med leveransen från Kina).
Så än så länge känner jag inte att vi är extremt långt utanför tidsplanen. Om vi leker med tanken att de skulle skickas från US idag, så är de här omkring två månader senare än beräknat.

Som ansvarig för det här köpet kommer jag vara den sista som hoppar av.
Skulle jag vara med i ett gruppköp som medbeställare skulle jag bli skogstokig om den ansvarige plötsligt bestämmer sig för att dra sig ur, för att man inte har tålamod efter att leveranstiderna har dubblerats.
Hur länge jag är intresserad av att vänta är därför ointressant.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2015-06-18 15:31

Finns kanske andra som är intresserade att ta över element när de väl är här om någon ändrat sig?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2015-06-18 18:49

Pengarna är väl hos John på AE och han kommer inte att lämna tillbaka några pengar. Den bästa lösningen är i så fall den som Nattlorden beskriver, att hitta någon som vill ta över beställningen. Börja med att skriva vad du har beställt och vilka pengar det är tal om, är någon intresserad så lär du höra från hen.

Summer Passing

Janils

Inläggav Janils » 2015-06-25 15:11

Jeg hopper helt bestemt inte av!
Har hört om nogle som väntade 1 år på AE enheter, så jeg har stor tålamod.

On nogan skulle få Dipole 15" dom inte önsker, kanche jeg er interesserat.

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2015-06-25 18:05

Jag har under de senaste dagarna fått en del PM från deltagare i köpet där vissa har tydligt meddelat att de inte vill hoppa av, och vissa som oroligt har frågat om det läggs ner.
Det är bara 1 person som har sagt att hans tålamod är slut, och han har gjort det öppet i tråden.

Så jag vill än en gång vara tydlig med att jag kommer INTE försöka skrota gruppköpet. Jag kommer heller inte bistå någon som vill hoppa av, utan det får man ta direkt med AE. Jag sitter heller inte på några pengar, utan hela summan och lite till ligger redan hos AE.

Om man nu vill hoppa av det här så tänker jag att den enklaste och förmodligen minst kostsamma, är att anonsera ut här i tråden om mågon vill ta över ens varor. Om det blir så på något håll så får ni lösa det ekonomiska mellan er, och jag önskar endast ett PM som säger till vem man vill lämna över sin beställning. Jag kommer inte bli någon mellanhand för betalning/hantering i någon mer omfattning än jag redan är.

Hoppas det var tydligt.

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2015-06-25 18:17

*tummen upp* :)

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2015-06-25 18:54

Jag hade glömt bort att jag har beställt två element. :D

Användarvisningsbild
vemsom

Inläggav vemsom » 2015-06-25 19:59

Jag skulle ev. kunna tänka mig något element lämpat för dipol / öppen baffel (inte buffel rättstavningshel-ete) om någon inte längre är intresserad av dylikt beställt element. Skicka PM isåfall (även om någon som läser det har vettiga begagnade element av önskat snitt de önskar avyttra)

Användarvisningsbild
Martin-Andersen

Inläggav Martin-Andersen » 2015-06-25 21:05

Bubben skrev:Jag har under de senaste dagarna fått en del PM från deltagare i köpet där vissa har tydligt meddelat att de inte vill hoppa av, och vissa som oroligt har frågat om det läggs ner.
Det är bara 1 person som har sagt att hans tålamod är slut, och han har gjort det öppet i tråden.

Så jag vill än en gång vara tydlig med att jag kommer INTE försöka skrota gruppköpet. Jag kommer heller inte bistå någon som vill hoppa av, utan det får man ta direkt med AE. Jag sitter heller inte på några pengar, utan hela summan och lite till ligger redan hos AE.

Om man nu vill hoppa av det här så tänker jag att den enklaste och förmodligen minst kostsamma, är att anonsera ut här i tråden om mågon vill ta över ens varor. Om det blir så på något håll så får ni lösa det ekonomiska mellan er, och jag önskar endast ett PM som säger till vem man vill lämna över sin beställning. Jag kommer inte bli någon mellanhand för betalning/hantering i någon mer omfattning än jag redan är.

Hoppas det var tydligt.

Hej tak for dit svar. Jeg føler at jeres reaktion er lidt sur / voldsom. Man må da have lov til at lufte sin mening. Jeg har glædet mig som et barn til at komme igang med at bygge mine højttalere. Men jeg tør ikke at gå igang med træarbejdet eller købe mellemtone / diskanter før end at jeg står med mine enheder i hånden. Da jeg er i tvivl om at AE kan levere eller om de evt. går konkurs.
Men nu venter jeg pænt og krydser finger på at de kommer i løbet af sommeren.
Og misforstå mig ikke jeg er SUPER glad for at have fået enhederne til en rigtig god pris.

Med venlig hilsen Martin

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2015-06-27 06:01

Fick en liten update...

"I can tell you that for the most part, everything from the Sweden group buy is done. There are 2 exceptions. We 6pcs of the TD15H+ that are on the table and will be completed early next week. We also have 9 phase plugs that needed to be black for TD8S’s. We have only the clear anodized phase plugs as the requirement for black phase plugs was not noted previously. We will now need to hold up the shipment until we can get the phase plugs made which may take a few weeks. See attached pictures for completed packaged woofers for the group buy, the 6 TD15’s on the table and the TD8S’s completed awaiting phase plugs."

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2015-06-27 07:14

Fast jag har noterat både i beställning och betalning samt privata mail att det ska vara svarta faspluggar. Rätt ska va rätt.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2015-06-27 07:58

MattiasBGD skrev:Fast jag har noterat både i beställning och betalning samt privata mail att det ska vara svarta faspluggar. Rätt ska va rätt.

Samma sak här.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
dac83

Inläggav dac83 » 2015-06-27 08:05

Synd att behöva vänta några extra veckor men jag ser det som en god nyhet att det är på gång att skickas!! :-)

Så med nuvarande info så borde det skickas om 2-3 veckor plus 2 veckors lev tid, så mitten av Augusti borde den nå sverige.

Användarvisningsbild
Elfsberg

Inläggav Elfsberg » 2015-06-27 20:53

Helt otroligt att de inte ens kan mecka ihop lite pluggar snabbt.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
dac83

Inläggav dac83 » 2015-06-28 02:24

Elfsberg skrev:Helt otroligt att de inte ens kan mecka ihop lite pluggar snabbt.

Du vänder visst papper om dagarna men inom metall/ytbehandlings industrin är 2 veckor ganska normal leverans tid, även för en sådan liten kund som AE Speakers...

Användarvisningsbild
Egerwood

Inläggav Egerwood » 2015-06-30 07:28

Faan vad nice då kommer ju detta gå mycket fortare än vad jag hade som ett värsta scenario.
då kanske det kan bli lite IB sound innan vintern :lol:

även om jag inte var med på det förra köpet så har man ju läst och förstått att det kunde dra iväg...

ps har du fått bilder på en trave emballage? jag antar att de inte tillförde något då du inte bonka upp dem här.
Tomas Egerskog
Chronos 509|| Canton Smart Connect 5.1 | IB 2x18 AE|

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2015-07-15 07:06

I wanted to give you an update. Your order is almost complete! All we need are the phase plugs for the 8's and the surrounds for the TD15H+'s which are expected to arrive here on Monday.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2015-07-15 16:20

Wiiiiha!
Nu börjar det dra ihop sig gubbar! :D

Användarvisningsbild
hi_pot

Inläggav hi_pot » 2015-07-15 16:47

Roligt! :lol:

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2015-07-15 22:32

:mrgreen:

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2015-07-16 03:12

Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2015-07-18 21:35

Någon som beställt TD18H och tänkt sig något åt detta hållet?
Vilka jävla as!

AE TD18H + Seos 24 BMS 4594ND
Bild

Bild[/URL

[URL=http://s1052.photobucket.com/user/NiklasF/media/941EAC8B-F772-4D60-82DC-3ED1203D5584_zpsv9cl7sxy.jpg.html]Bild

Bild

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2015-07-18 23:48

Ingen center?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2015-07-18 23:54

paa skrev:Ingen center?

Han skippade nog den och satsade på ett diskret system istället.

Det är för övrigt inga TD18 med i köpet.

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2015-07-29 07:52

Hoppas det kommer lite mer info i slutet på denna vecka borde inte vara mycket kvar nu?

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2015-07-29 09:47

På deras FB så snackar dom om ett nytt fraktsätt med UPS, kanske kan vara något att kika upp för er som missat gruppköpet, alt behöver komplettera med mera element.

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum