PappaBas skrev:Hur går det med det här?

Jag gillar att mäta i SIRP men det vore ju kul om den gick att exportera i .FRD? (eftersom det inte går kör jag bara demot än så länge).
Får man önska något till Basta med?
En möjlighet att kunna sätta ut komponenter på samma sätt som i speakerworkshop eller LSPCad. Den där nodlistan är ju helt hopplös.
En möjlighet (detta borde inte vara svårt att implementera) att optimera delar av delningsfilter enskilt eller i kombination med uppmätta element för antingen målkurvor eller andra kriterier.
Då skulle Basta+Sirp bli en storsäljare!

Nu glömde du ett par saker för basta!
plotta 3kurvor, tex 0g 20g 60g och att de summerar ihop till 3 olika kurvor korrekt, inte allihop i en summering som nu.¨
dvs när man väljer att plotta summerad kurva så ska den summera 1:a kurvan på bas med 1:a kurvan med diskant osv.
alt. att man definierar kurvorna med ett prefix hur de skall summeras.
givetvis med möjlighet att förskjuta kurvorna för ökad tydlighet. alt i separata fönster.
Hade varit trevligt att slippa klydda runt för att man ska se summationen i de olika vinklarna som det är nu. alt jag behöver läsa manualen bättre?
kunna simulera andra filter än parallellfilter.
exvis bas1+(bas2//C) vilket inte går idag.
i avancerad filter tabben, kunna använda pilarna för att ändra värden precis som i den vanliga.
se till så att portar alltid hamnar i lådan, lite störigt om man vill se vad som händer när man lägger till fler portar såsom det är nu.
om man konstruerar högtalare för specifika fall, kanske att man i roomgain fliken kan skriva in sina egna rumsmått o att den sen automagiskt räknar ut annan gain kurva med lämplig loss osv.?
utförligare manual till sirp
lite önskemål för att Basta! ska bli det bästa!