Moderator: Redaktörer
Emanuelgbg skrev:Vet man viken branthet det är på filtren?
Aerob skrev:En nätt liten undran, men varför är det inte ett steg i rätt riktning för folk som kör med Ino?
FBK skrev:vi har helt enkelt inte samma syn på transparent återgivning
FBK skrev:http://www.stereophile.com/content/parasound-halo-p-5-21-channel-da-preamplifier#uT4q08jAduRwlSLf.97 "hoppas de inte sågar den"
Hittade tyvärr bara den här testen på modell 2100http://www.enjoythemusic.com/magazine/e ... 0_2125.htm
Längst nere på sidan i gultetex finns två mer serisa tester på modell2100 http://www.parasound.com/2100.php#
As an analog preamplifier, Parasound's Halo P 5 is well engineered and offers excellent performance at an affordable price. The digital section, however, I feel should be regarded as more of a convenience than offering measured performance that matches that of the analog circuitry.—John Atkinson
Conan skrev:Om det är prisvärdhet och flexibilitet du är ute efter så är nog en hemmabioreceiver med pre out förmodligen svårslagen som "försteg".
Om det är prisvärdhet och flexibilitet du är ute efter så är nog en hemmabioreceiver med pre out förmodligen svårslagen som "försteg".
Fostex skrev:Jag tror att det är utmärkta försteg båda två. Lite brantare filter hade såklart varit trevligt, samtidigt är försteg med HT-Bypass något det finns allt för få utav. Jag skulle själv vilja ha ett sådant.
Nattlorden skrev:Aerob skrev:En nätt liten undran, men varför är det inte ett steg i rätt riktning för folk som kör med Ino?
Om man redan kör med cr80/e/s så behöver man ju inte delningsfunktionaliteten i dessa. (Enbart pass-through och det finns det ju fler som erbjuder - och är inte helt svårt att hitta zero-gain läge på det mesta heller om man vill.)
FBK skrev:JAG VET ATT JAG INTE ÄR SOM ANDRA
FBK skrev:Nattlorden skrev:Aerob skrev:En nätt liten undran, men varför är det inte ett steg i rätt riktning för folk som kör med Ino?
Om man redan kör med cr80/e/s så behöver man ju inte delningsfunktionaliteten i dessa. (Enbart pass-through och det finns det ju fler som erbjuder - och är inte helt svårt att hitta zero-gain läge på det mesta heller om man vill.)
Det finns en sak som jag STARK illvilja emot och det och det är vippbrytaren längst till höger, varför så stora skillnader ifrån 0 til 6db och sedan 10db (om jag nu minns rätt) när jag var hemma hos en Ino ägare så visade han mig den dör funktionen och det blev för stora mängd skillnader i basen, det hade varit lagom med 2db höjning i taget. (Och han höll med mig)
[ Bild ]
Snälla nu gör inte denna tråd till ännu en Ino tråd, men jag ville förklara för dig så gott jag kunde Nattlorden
MagnusÖstberg skrev:FBK skrev:Nattlorden skrev:
Det finns en sak som jag STARK illvilja emot och det och det är vippbrytaren längst till höger, varför så stora skillnader ifrån 0 til 6db och sedan 10db (om jag nu minns rätt) när jag var hemma hos en Ino ägare så visade han mig den dör funktionen och det blev för stora mängd skillnader i basen, det hade varit lagom med 2db höjning i taget. (Och han höll med mig)
[ Bild ]
Snälla nu gör inte denna tråd till ännu en Ino tråd, men jag ville förklara för dig så gott jag kunde Nattlorden
Ursäkta OT.
Det beror på att om du dubblar antalet basmoduler från två till 4 så får du just 6db akustisk ökning. Har du kalibrerat för två och sedan köper två till är det enkelt att anpassa. Där har du anledningen till +6db switchen. Injusteringar görs inuti lådan med potentiometrar. Verkar som att din polare inte riktigt hade koll på tanken med designen.
I övrigt förstår jag inte varför du avråder folk från en produkt som du tror är bra. Den bedömningen är väl enklast om de gör själva.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], faema och 27 gäster