Dax att visa förstärkaren då. Här blev det lite extra jobb jämfört med förra bygget.
viewtopic.php?t=44514Jag måste ju ha en ratt i samma utförande och den var ju specialgjord av en verkstadstekniker som jag kände för en massa år sedan. Får väl försöka själv då tänkte jag. Fick låna en liten metallsvarv av min granne och köpte en lagom stor bit Al-rundstång av skrotnissen. Har ju aldrig svarvat tidigare men efter lite goda råd från grannen så kom jag igång. Och ser man på, det blev en ratt, väldigt lik förlagan till och med. Så lärde man sig något nytt på kuppen. Tyvärr glömde jag dokumentera det hela.
Här har vi i alla fall en bild på förstärkarens inre.

Den här gången har jag inte lackat aluminiumen utan bara slipat med grovt slippapper eftersom det var enklare. Hade nog från början tänkt att både lacka och screentrycka på frontpanelen som föregående bygge men lättjan tog överhanden.
Så här blev slutresultatet i alla fall.

Vet inte om det var rätt att göra gavlarna i bok när nu högtalarna blev i mahogny. Tanken var ju att de, ( Högtalare & förstärkare skulle matcha tidigare bygge av gainclone & cd-spelare ). Funderar på om jag skall byta till mahogny på förstärkaren även om det blir jobbigt, dock inte omöjligt. Men då går ju förstärkaren inte ihop så bra med cd-spelaren som ju har sidor av bok. Sen har det ju blivit ett annat fel på förstärkaren också. Avfasningen av sidostyckena har gjorts med en fräs med för stor radie så den matchar ändå inte cd-spelaren helt. Så då kanske jag borde byta så den matchar högtalarna i stället. Jag får nog fundera på detta eller så skiter jag i det. Detta bygge var ju bara på skoj och kommer att stuvas undan någonstans när jag tröttnat på att lyssna.