Moderator: Redaktörer
HenrikTornquist skrev:Fish i Köpenhamn. Farewell to Childhood innebär att den skivan framfördes i sin helhet.
HenrikTornquist skrev:Fish i Köpenhamn. Farewell to Childhood innebär att den skivan framfördes i sin helhet. Succen är självklar om man var med när den kom, och tog den till sig då. Tredje gången jag ser den framföras i sin helhet på konsert, och fortfarande fantastiskt bra.
Övriga låtar som spelades är naturligtvis och så väldigt bra.
PekkaJohansson skrev:HenrikTornquist skrev:Fish i Köpenhamn. Farewell to Childhood innebär att den skivan framfördes i sin helhet. Succen är självklar om man var med när den kom, och tog den till sig då. Tredje gången jag ser den framföras i sin helhet på konsert, och fortfarande fantastiskt bra.
Oj! Om jag hade vetat om det hade jag tagit mig till Danmark! Jag såg "Misplaced childhood"-turnén i Eriksdalshallen i Stockholm 1985 och det är den absolut bästa konserten jag någonsin har upplevt såväl musikaliskt som ljudkvalitetsmässigt. Hur klarade den gode Fish sånginsatserna den här gången?
Med vänlig hälsning
Pekka
HenrikTornquist skrev:Ser nu att svaret jag skrev för flera dagar sedan inte gick in.
PekkaJohansson skrev:HenrikTornquist skrev:Ser nu att svaret jag skrev för flera dagar sedan inte gick in.
Det gick in och jag hann läsa innan webbplatsen kraschade! Faktum är att jag tack vare den här diskussionen har gått omkring de senaste dagarna och nynnat på en rad formuleringar av vår obskyre skotske poet. Till mina favoriter på skivan hör raden "and it was morning and i found myself mourning". Absolut bäst på albumet är nog följande från "Bitter suite":
On the outskirts of nowhere
On the ring road to somewhere
On the verge of indecision
I'll always take the roundabout way
Det får bli hela skivan som avslutning i kväll - ett bra sätt att minnas på konserten för trettio år sedan. Tack för kommentarer - kul att veta att fler har levt med det fantastiska albumet under alla dessa år!
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:HenrikTornquist skrev:Fish i Köpenhamn. Farewell to Childhood innebär att den skivan framfördes i sin helhet. Succen är självklar om man var med när den kom, och tog den till sig då. Tredje gången jag ser den framföras i sin helhet på konsert, och fortfarande fantastiskt bra.
Oj! Om jag hade vetat om det hade jag tagit mig till Danmark! Jag såg "Misplaced childhood"-turnén i Eriksdalshallen i Stockholm 1985 och det är den absolut bästa konserten jag någonsin har upplevt såväl musikaliskt som ljudkvalitetsmässigt. Hur klarade den gode Fish sånginsatserna den här gången?
Med vänlig hälsning
Pekka
Med vänlig hälsning
Pekka
Laila skrev:John Mayall på Nalen denna afton . . . förutom att andra halvan av spelningen till viss del förstördes av överstyrt ljud
(attans lomhörda tekniker) så platsar konserten nog på min topp 10-lista . . . gubben kan än + vilka musiker han har med sig !!! Spitzenklasse . . . typ !
Dartman skrev:Som ovan, men annan vinkel. Vad tyckte du om konserten, data_foggen?
/Jonas
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 29 gäster