Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:appropå fräsning av diskantelementet så ser det väldigt fint ut. Imponerande frihandsfräsning!
Dock tror jag inte det är helt nödvändigt att försänka dom. Undrar hur mycket påverkan det har på upplevt ljud.
Kraniet skrev:appropå fräsning av diskantelementet så ser det väldigt fint ut. Imponerande frihandsfräsning!
Dock tror jag inte det är helt nödvändigt att försänka dom. Undrar hur mycket påverkan det har på upplevt ljud.
Kalejdokom skrev:Sent svar, men svart skruv brukar jag köpa hos Ljudia. De har tre storlekar, som passar allt från små diskanter till biffiga basar:
http://www.ljudia.se/produkter/tillbehor/beslag/skruv
(+)_____________________________________+bas-_______________________________________(-)
(+)____[kondensator 1,5 uF]____[motstånd 3,3 ohm]_____-diskant+____-diskant+________(-)
/_____[motstånd 15 ohm]_____/
paa skrev:Vad är det för mätprogram?
AndreasArvidsson skrev:Spännande. Några utlåtande om hur de låter?
AndreasArvidsson skrev:paa skrev:Vad är det för mätprogram?
Room eq wizard.
paa skrev:Jag har sett någon anmärka på att REW får med för mycket av rummet vid mätningen, och rekommenderat andra program.
Är det inget problem menar du?
Tarzan skrev:paa skrev:Jag har sett någon anmärka på att REW får med för mycket av rummet vid mätningen, och rekommenderat andra program.
Jag har i och för sig inte testat några andra program, men jag förstår inte riktigt hur själva programmet skulle påverka hur mycket av rummet som kommer med. Man kan ju titta under fliken "impulse" där starka reflexer syns tydligt och sätta en gate därefter. Det kanske är ett projekt för någon här på forumet, att jämföra lite olika mätprogram?
schmutziger skrev:REW är inte rätt verktyg om det är i28 på 1m du vill mäta.
Ladda hem arta, holmimpulse, sirp o dylika isf.
Du får med på tok för mycket av rummet med REW.
paa skrev:Tarzan skrev:paa skrev:Jag har sett någon anmärka på att REW får med för mycket av rummet vid mätningen, och rekommenderat andra program.
Jag har i och för sig inte testat några andra program, men jag förstår inte riktigt hur själva programmet skulle påverka hur mycket av rummet som kommer med. Man kan ju titta under fliken "impulse" där starka reflexer syns tydligt och sätta en gate därefter. Det kanske är ett projekt för någon här på forumet, att jämföra lite olika mätprogram?
Hittade det här inlägget i en gammal tråd:schmutziger skrev:REW är inte rätt verktyg om det är i28 på 1m du vill mäta.
Ladda hem arta, holmimpulse, sirp o dylika isf.
Du får med på tok för mycket av rummet med REW.
Kan det vara så att någon missat att det går att ställa in gate-tiden även i REW?
Användare som besöker denna kategori: exmag och 15 gäster