Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Handkontrollerna är USB... fast M$ har valt en annorlunda kontakt så man inte kan använda dem någon annanstans. Finns säkert kontaktkonverters att hitta på nätet. Sök efter kontaktannonser.
UrSv skrev:Personligen tycker jag att man skall överväga vad det är för format man tänker spela och välja nåt annat än XBOX. Den låter som sagt en del och det är allt för mycket jobb att installera och underhålla.
Det finns massor av kapabla mediaspelare på marknaden som är ungefär lika billiga, tysta och lätthanterliga.
lilltroll skrev:UrSv skrev:Personligen tycker jag att man skall överväga vad det är för format man tänker spela och välja nåt annat än XBOX. Den låter som sagt en del och det är allt för mycket jobb att installera och underhålla.
Det finns massor av kapabla mediaspelare på marknaden som är ungefär lika billiga, tysta och lätthanterliga.
Exempel
UrSv skrev:lilltroll skrev:UrSv skrev:Personligen tycker jag att man skall överväga vad det är för format man tänker spela och välja nåt annat än XBOX. Den låter som sagt en del och det är allt för mycket jobb att installera och underhålla.
Exempel
Tja, själv spelar jag endast MP3, WAV samt MPEG-?. Det betyder att jag inte har något bruk för OGG, FLAC, DivX Discrete ES 12.2 eller nåt annat obskyrt format. Detta betyder därmed att jag skaffat D-Link DSM-320 vilken under gynnsamma förhållanden fås för SEK 650 på rätt ställe (svårt...men SEK 1200 borde gå). Den är helt tyst och har "HD-Video" ut, digitalt ut både coax och optiskt, inbyggt trådlöst nätverkskort och trådbundet likaså, komposit, komponent, inbyggd volym av hyggligt fungerade typ dvs direkt till stärkare funkar bra. Dessutom slår man ju av och på den med fjärren vilket man måste chippa en XBox till med specialprylar såvitt jag vet.
XBoxen måste ju chippas och de nyaste är gjorda så att det faktiskt inte är så där trivialt längre och till inköpspriset skall läggas ett chip , ca SEK 200-900 beroende på chip, fjärrkontroll SEK 200-300, fjärrchip SEK 100, ny fläkt SEK 100 samt kanske lite mer prylar. Beslutet var lätt...
I posten ligger också en Squeezebox 3 trådlös som skall användas till musik endast och webradio.
lilltroll skrev:UrSv skrev:lilltroll skrev:UrSv skrev:Personligen tycker jag att man skall överväga vad det är för format man tänker spela och välja nåt annat än XBOX. Den låter som sagt en del och det är allt för mycket jobb att installera och underhålla.
Exempel
-- snip --
Jag har inte 9 datorer hemma + 4 servrar som står och går.
Media spelaren måste kunna klara sig stand alone läsandes från HD, och inte enbart kunna streama. Alternativt om man kan köpa en billig ethernet till 3.5" HDD konverter. Har LAN och WLAN hemma.
americantabloid skrev:Budget
Xbox 995 kr
Excuter 3 chip £33.49
Hårddisk ca 1000 kr 250 GB
Tog ett dyrare chip för den förenklar en del i den dagliga användningen...inbyggd ftpserver i bios.
Kanske lite mycket pengar 2500 kr plus arbete...
Men jag lovar att du bli nöjd.
americantabloid skrev:Hej!!
Köpt mitt excuter3 chip här.
http://www.mrmodchips.co.uk/catalog/
Inga bekymmer med frakt och pengar.
Ca 3-400 kr mindre än i Sverige.
Mvh
at
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster