Är mitt första inlägg här. Så kan börja med att presentera mig snabbt. Växte upp i Umeå og byggde ett par högtalare med hjälp av Hifikits återförsäljare i Umeå för nästan 20 år sedan.
Har flyttat rundt i många år och bor nu i Bergen i Norge. Nu har jag levt med en liten Denon-set under hela mitt studentliv og första år i jobb men har lust att få några bra och fina högtalare igjen. Jag har väldig lust att finna ett par OA-12 och bygga om med Satori och T-22er a la carlssonkult men det svåraste att få tag i i Norge är lådorna til ett par OA-12.
Så jag har börjat tänka att då man ändå skall byta elementer så kan man kanskje bygga en låda mer anpassad satori. Som jag ser det er det svåra kanskje att få inn sådana ting som en gummiupphängd BAS och en nog stiv låda samt få ett bra utblås mot golvet från en ny basreflex, men en låda för en bas med upphöjd lutande platta før basen borde ju gå bra. Lite som upphöjningen i OA-5 MMX.
Vad tror ni, är det någon väg att gå. Eller har någon ett par OA-12 lådor som de kan tänka sig göra sig av med och skicka till Norge.

Tack för all eventuell innput och för ett fantas/ktiskt forum.
Anders