Eftersom jag nu fått elementen och terminalerna måste jag ju bygga vidare. Man skulle ju kunna tänka sig att jag skulle bli bättre och bättre på att bygga för varje färdig låda. Men icke. Mest fel blev låda nummer två och näst mest fel låda nummer fem. Under byggets gång har i alla fall mina metoder utvecklats. Såhär limmades den sista baffeln till exempel:

Ett annat exempel på förfining av processen är att den där jobbiga vinkeln fram mot fjärde lådan sågades med bandsågen som jag först inte vågade använda mig av, alternativ antog var trasig. Många minuter sparades in där.

Dessutom tror jag att jag blivit bättre på att spackla på kuppen. Det är ju alltid kul.
Nu när den sista diskantvinkeln är sågad och fastlimmad kan jag meddela att jag inte lyckades få någon att stämma helt. Alla sitter fast med lite för mycket trälim och skarvarna täcks av lite för mycket spackel.
Nu funderar jag genast på vad nästa högtalarbygge ska bli för någonting. Jag är ganska sugen på schmutzigers sudden impact eller enforcer, eller i alla fall på någonting åt det hållet med seas ca22rny.