Moderator: Redaktörer
Kortet skall användas i en hemstudio med höga anspråk.
The_Man skrev:Eftersom kortet ska användas i studio och han har höga krav på kortet så tror jag inte det finns nåt intressant kort under 10k
Piotr skrev:The_Man skrev:Eftersom kortet ska användas i studio och han har höga krav på kortet så tror jag inte det finns nåt intressant kort under 10k
Nonsens. Finns en hel hög med kort för ett par lappar som presterar utmärkt. Med ett sånt kort är GARANTERAT andra prylar i studion problemet.
Echoaudio är ett av många fabrikat värda att kolla upp.
/Peter
The_Man skrev:Piotr skrev:The_Man skrev:Eftersom kortet ska användas i studio och han har höga krav på kortet så tror jag inte det finns nåt intressant kort under 10k
Nonsens. Finns en hel hög med kort för ett par lappar som presterar utmärkt. Med ett sånt kort är GARANTERAT andra prylar i studion problemet.
/Peter
Säg det till mitt Echooadio kort..kostade ca 4k och fungerar aldeles utmärkt, mycket bra funktionellt, men ljudkvaliten är under all kritik, inte ett dugg bättre än mitt soundblaster Audigy4 kort....
Piotr skrev:The_Man skrev:Piotr skrev:The_Man skrev:Eftersom kortet ska användas i studio och han har höga krav på kortet så tror jag inte det finns nåt intressant kort under 10k
/Peter
Säg det till mitt Echooadio kort..kostade ca 4k och fungerar aldeles utmärkt, mycket bra funktionellt, men ljudkvaliten är under all kritik, inte ett dugg bättre än mitt soundblaster Audigy4 kort....
Hahaha snick snack, det är ju det jag säger. Dina övriga grejor är så kass så de inte förmår att visa på skillnaden mellan dessa ljudkort. Vilka andra kort har du testat i din högupplösande anläggning som presterar bättre än de båda du nämner?
Innan man tjackar Lynx så bör man nog kolla över sin mick-arsenal samt högtalare och rum.
/Peter
Piotr skrev:Ok, mitt fel, jag tolkade "inte ett dugg bättre" som ung. likvärdigt. Du menar alltså att på dina logitech så kan du med dina öron höra skillnad på de två nämnda korten, och Echo låter sämre?
Tror du att det som tilltalar dina öron via logitech per automatik är det bästa, dvs. mest neutrala och transparanta?
Tänk lite till..
Och, jag fyller i...
Det är väldigt lätt att bedra sig när man testar och bedömmer apparater såsom du nu gjort. Logitech är sämre än skräp och det är mycket möjligt att en färgning (distorsion) resulterar i ett subjektivt trevligare resultat på visst material.
/Peter
The_Man skrev:Piotr skrev:Ok, mitt fel, jag tolkade "inte ett dugg bättre" som ung. likvärdigt. Du menar alltså att på dina logitech så kan du med dina öron höra skillnad på de två nämnda korten, och Echo låter sämre?
Tror du att det som tilltalar dina öron via logitech per automatik är det bästa, dvs. mest neutrala och transparanta?
Tänk lite till..
Och, jag fyller i...
Det är väldigt lätt att bedra sig när man testar och bedömmer apparater såsom du nu gjort. Logitech är sämre än skräp och det är mycket möjligt att en färgning (distorsion) resulterar i ett subjektivt trevligare resultat på visst material.
/Peter
Jag ska ta ett exempel på vad jag menade(test med mp3 320kps), echoaudio ljudkortet hör jag ingen skillnad på mot Soundblaster ljudkortet, varken på datorn eller när jag kopplar det till stereon(ingen super high end dock) det låter betydligt bättre om jag bränner mp3 på en skiva och spelar dom på en gammal cd spelare för några hundralappar, än via ljudkorten)..men det är ju vad jag tycker....och jag har INTE höga krav, och sen så tror jag inte det bara var ljudkvaliten han var ute efter.....han skrev ju nåt om studio, så jag trodde han var ute efter nåt "studio" kort, inte nåt vanligt enkelt ljudkort, men vi kanske ska fråga trådskaperen istället
Piotr skrev:
Menar du vidare att du jämför ljudet ur datorn/ljudkort/logitech med ljudet ur Cd-spelare/stereon?
/Peter
Piotr skrev:Men alldelens nyss lät ju Echo sämre än soundblaster... och detta via logitech...!?
/Peter
Bamsefar skrev:The_Man skrev:Det där kortet kostar ju över 100% mer än vad eftersöktes här
Och var har karamellkungen skrivit vad det får kosta ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster