Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Dynadio har ofta en extremt låg känslighet, under 85dB är inte ovanligt. Sitter man i ett stort rum en bit bort och vill spela dynamisk musik på realistisk nivå. Då går det åt extremt mycket effekt.
Kevin_Mitnick skrev:Spelar dessa med en Yamaha RX-V1073 och tycker att det låter mycket bra.
Conan skrev:Kevin_Mitnick skrev:Spelar dessa med en Yamaha RX-V1073 och tycker att det låter mycket bra.
Där har du svaret på din fråga. Om det låter bra så spela på och var glad! Mata inte audiophilia nervosan i onödan...
Almen skrev:Det beror säkerligen på vilken modell man pratar om, det jag vänder mig emot är det endimensionella generaliserandet.
mx skrev:Jag har alltid hört att Dynaudio kräver kraftiga förstärkare, men det beror ju också på vad man menar med kraftiga förstärkare. Det som är viktigt vid äldre modeller av Dynaudio verkar vara att de klarar 3 ohm.
mx skrev:Som sagt, en receiver från Marantz på 50W för 3500 kr fixar Dynaudio Contour S3.4 utan problem.
mx skrev:Som sagt, en receiver från Marantz på 50W för 3500 kr fixar Dynaudio Contour S3.4 utan problem.
Nattlorden skrev:mx skrev:Som sagt, en receiver från Marantz på 50W för 3500 kr fixar Dynaudio Contour S3.4 utan problem.
Möjligen om den skiter lakritsbåt i spiral.... Eller man inte spelar musik med långa basutbrott.
bassman skrev:Nattlorden skrev:mx skrev:Som sagt, en receiver från Marantz på 50W för 3500 kr fixar Dynaudio Contour S3.4 utan problem.
Möjligen om den skiter lakritsbåt i spiral.... Eller man inte spelar musik med långa basutbrott.
Och Nattlorden vet naturligtvis vilka nivåer mx spelade på i lägenheten
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster