StefanA skrev:Nu är det snart ett nytt år och jag tänkte höra hur det har gått med era projekt 2005. Blev projekten som ni hade tänkt er? Eller la ni ner dom? Ni kanske inte är klara än? Berätta gärna om era byggen och lägg gärna in en bild!

Jag tycker att det är roligt att se vad ni har pysslat med under året.
Och vad har ni för planer för 2006?
Tja, så här 6 månader efter att jag beställde 8st NHT 1259-basar, så ligger de fortfarande i sina kartonger. I kartong finns också ett Behringer delningsfilter och ett NAD 218THX-steg. Ute i garaget ligger ett par högar med måttsågad 25mm MDF. En omgång (av två nödvändiga) RCA<->XLR samt lite EKK finns också hemma. Har tyvärr varit sjuk, mer eller mindre allvarligt, under hösten så fysiskt arbete som att bygga lådor har legat nere. Att jag fått flickvän har också gjort att tillgänglig tid minskat. Skulle ha köpt heltäckningsmatta nu - men de pengarna jag trodde jag hade försvann när man gick ett par veckor på sjuklön.
Haakan_W var otålig på mig redan för 4 månader sedan.

Det kommer! (Stressa gör jag dock inte, då blir saker fel eller inte genomtänkta.)
Projektet är definitivt fortfarande vid liv - planen är nu att få börjat på lådorna efter nyår då jag har ett par dagar ledigt. Det skall bli två staplar med vars 4 stycken LTS-B1 (moddade i yttermått för att bli en lagom stapelhöjd för golv->tak).
Heltäckningsmatta skall läggas i hela lyssningshalvan av vardagsrummet. (Jo, hela rummet vore bättre men jag får kompromissa med fin-delen av rummet - där vill man att parketten skall synas. Dessutom skulle mattan bli ruskigt dyr och en massa möbler behöva kånkas... )
Dämpväggar skall upp bakom fronthögtalarna (Ino piP - kanske någon gång i framtiden to be upgraded to i32z?) och likaså på sidoväggarna för att släcka ut väggreflexen. I så fall blir ett fönster bortbyggt, men men...
Skulle kunna tänka mig att slänga upp en filmduk för projektor också, men det finns ingen budget för projektor f.n. så det känns lite onödigt... samtidigt känns det lika onödigt att göra ett stort projekt halvdant från start... Att få full surround i detta rummet är troligtvis en komplett omöjlighet - det är ju bara ena halvan av ett "långt" rum som skall byggas i.
Vill ta isär mitt solid-tech ställ och låta de hyllorna få ligga på golvet och ha slutstegen enbart ovanpå. Resten skulle jag kunna tänka mig att bygga in i soffbordet och samtidigt göra basfälla av bordet.
Tyvärr kommer det inte att kunna undvikas en basreflex på bordets ovansida med tanke på basmodulstaplarna, får hoppas detta inte blir ett problem - i så fall får bordet bort.
It's all fun and games until Darth Vader comes.