De dör nya digitala för hemiljö är nog bland det mest överprissatta burkar jag någonsin hörtDynaudio Fokus XD 200 med ovanstående. Fokus är lite dyrare så frågan är om de är bättre eller bara surfar på Hifi nördens fåfänga..
Moderator: Redaktörer
De dör nya digitala för hemiljö är nog bland det mest överprissatta burkar jag någonsin hörtDynaudio Fokus XD 200 med ovanstående. Fokus är lite dyrare så frågan är om de är bättre eller bara surfar på Hifi nördens fåfänga..
FBK skrev:De dör nya digitala för hemiljö är nog bland det mest överprissatta burkar jag någonsin hörtDynaudio Fokus XD 200 med ovanstående. Fokus är lite dyrare så frågan är om de är bättre eller bara surfar på Hifi nördens fåfänga..Och jag gillat många Dynaudio högtalare.
SRe skrev:Får väl köpa såna där INO som alla här dyrkar

Ok, på 2-2,5 meter kan det fungera. De tål bara 160W (IEC) så jag skulle kika på Rotel RB-1552 MkII som ger 240W i 4 ohm.SRe skrev:Contour S1.4LE (eller S3.4LE) är absolut en intressant och tänkbar investering men jag har hittills bara lyssnat med dyr och kraftfull elektronik. De har låg verkningsgrad och det "sägs" att de kräver stabil förstärkare för att låta riktigt bra. Jag har Naim nac 112/Nap150 (+hicap) som troligen är för klen för att ge det ljud jag gillar..? Tänker mig samtidigt en uppgradering till tex NAC-N272/NAP250DR alternativt lite billigare Hegel360 eller likande. Fortfarande en hel del pengar därav förhoppningen att aktiv XD200/400 skulle vara ett intressant alternativt, men tyvärr inte...
För säkerhets skull vill jag förtydliga att jag inte alls har något emot INO. Har bara hört Guru QM10 som är väldigt imponerande men tror de är för små för mitt rum. Guru 60 är ju intressant men mycket pengar. Har tyvärr också lite krav på utseende och då är Guru fina men verkar inte möjligt att få I träfaner. Om jag förstått saken rätt kan erbjuder Ino 60 betydligt större frihet map ytfinish vilket är positivt. För INO är väl annars väntetiden (flera år?) ett hinder? Någon som har relativt ny erfarenhet om det?
Rummet är förvisso ~37m2 (3.7mx10m) men lyssningsavståndet till högtalarna är ca 2-2.5m och jag spelar oftast inte jättehögt. Jag ser helts en golvhögtalare men då jag har subwoofer kan en duglig stativare kanske vara väl så bra.
Är det möjligt med en liten utvikning av Dynaudio's aktiva proffsmonitorer. Vad fick dig att byta från så fina högtalare?
Nattlorden skrev:Beror väl på vad du menar med fanér dock...
[ Bild ]
SRe skrev:Nattlorden skrev:Beror väl på vad du menar med fanér dock...
[ Bild ]
De var fina. Är de en tidigare utgåva? Idag verkar de bara finnas med vit eller svart pianolack (enligt hemsidan I alla fall... )
SRe skrev:Nattlorden skrev:Beror väl på vad du menar med fanér dock...
[ Bild ]
De var fina. Är de en tidigare utgåva? Idag verkar de bara finnas med vit eller svart pianolack (enligt hemsidan I alla fall... )
Elfsberg skrev:Den finns kvar. Eller en liknande iallafall.
Hör med Guru Audio direkt, jag kan tänka mig att de kan göra specialversioner mot tillägg.
SRe skrev:Inga paket till den som inte tror på Tomten! Det var länge sen barnen genomskådade migDet kanske är en öppning trots allt
SRe skrev:Efter mer än ett år är det avgjort![]()
Nu står det ett par Audio Physic Avanti i min "gillestuga". Dom kräver inspelning men redan nu är ljudet fantastiskt![]()
Tack för alla intressanta inlägg och diskussioner
/SRe
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster