Var tvungen att spela den fast jag mentalt har väldigt svårt för den sortens rap/hip-hop.
Shit va illa det låter.
Den här låten hamnar i mitt bibliotek som avskräckande exempel.
Var det här slutresultatet verkligen avsiktligt tro.
Moderator: Redaktörer
2-ch skrev:Det där var den värsta jag sett![]()
![]()
![]()
Var tvungen att spela den fast jag mentalt har väldigt svårt för den sortens rap/hip-hop.
Shit va illa det låter.
Den här låten hamnar i mitt bibliotek som avskräckande exempel.
Var det här slutresultatet verkligen avsiktligt tro.
joakimfors skrev:Det såg ju oändligt mycket trevligare ut. Lite diskanthöjning kanske?
Bill50x skrev:Jag tror (för att vara positiv) att man eftersträvade att "smutsigt" ljud.
2-ch skrev:Bill50x skrev:Jag tror (för att vara positiv) att man eftersträvade att "smutsigt" ljud.
Kan så vara.
Men jag tror och hoppas att de som gillar låten skulle gilla den lite mer om det inte lät så förbaskat illa.
Fett låter det ju inte, tvärt om tycker jag.
endian skrev:Galicianare???
Almen skrev:endian skrev:Galicianare???
Ja, Galiciens flagga såg (till och med 1849) ut sålunda:
[ Bild ]
Bill50x skrev:2-ch skrev:Bill50x skrev:Jag tror (för att vara positiv) att man eftersträvade att "smutsigt" ljud.
Kan så vara.
Men jag tror och hoppas att de som gillar låten skulle gilla den lite mer om det inte lät så förbaskat illa.
Fett låter det ju inte, tvärt om tycker jag.
Jag tycker inte det låter fett, men jag misstänker att många tycker så, inklusive de som skapat skiten.
/ B
ottovonkopp skrev:Fick tag på David Bowies Let's Dance SACD från 2003 och konventerade den till flac.
Så här ska det låta, flickor o pojkar.
Harryup skrev:ottovonkopp skrev:Fick tag på David Bowies Let's Dance SACD från 2003 och konventerade den till flac.
Det var inte 16/44 spåret som du gjorde till Flac? Annars hur gjorde du?
mvh/Harryup
ottovonkopp skrev:Fick tag på David Bowies Let's Dance SACD från 2003 och konventerade den till flac.
ottovonkopp skrev:Foobar2000 klarar att konvertera det mesta.
endian skrev:Jag blev tvungen att skaffa Kanye West-plattan på vinyl också (en variant splittad på tre vinyler), för att kunna kolla hur dynamiken på den ser ut också!
Den ser ju fortfarande kraftigt komprimerad ut, men jag tycker det ser ut som att klippningen är mycket värre på CDn än på vinylen.
Vad säger ni som är mer vana att analysera dessa grafer och vinyl vs CD?
ottovonkopp skrev:Vad har hänt här? Den första från en tysk samlingsplatta och den andra från en svensk.
2-ch skrev:ottovonkopp skrev:Vad har hänt här? Den första från en tysk samlingsplatta och den andra från en svensk.
Volymnormalisering på den första? (Bara en amatörgissning)
petersteindl skrev:2-ch skrev:ottovonkopp skrev:Vad har hänt här? Den första från en tysk samlingsplatta och den andra från en svensk.
Om det skulle vara normalisering så får jag det i så fall att gälla den andra d v s den som är svensk.
2-ch skrev:petersteindl skrev:2-ch skrev:Volymnormalisering på den första? (Bara en amatörgissning)
Om det skulle vara normalisering så får jag det i så fall att gälla den andra d v s den som är svensk.
Nä, Peter nu håller jag inte med. Normalisering av den första för att passa de andra (okända) låtarna på den skivan.
Rätta mig gärna om jag tänker fel nu.
2-ch skrev:ottovonkopp skrev:Vad har hänt här? Den första från en tysk samlingsplatta och den andra från en svensk.
petersteindl skrev:Olika program kanske gör olika saker vid vid normalisering?
ottovonkopp skrev:Är det samma master? Båda låter ändå ok, bortsett från musiken i sig då.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 36 gäster