Mvh
Peter
Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Melcovad sägs om en sådan?
Mvh
Peter
Jansson skrev:När Yamaha tar fram förstärkare som denna... har jag svårt att förstå att de inte tar fram en matchande skivspelare.
Conan skrev:Jansson skrev:När Yamaha tar fram förstärkare som denna... har jag svårt att förstå att de inte tar fram en matchande skivspelare.
Precis det jag säger ju!Är elektroniktillverkarna så tröga att de fortfarande tror att vinylen är på nedgång och kommer att läggas till historien snart!?
RogerGustavsson skrev:...Dock var det nog ofta meck med sådana... hifikg har väl en Maplenoll med liknande koncept?
Conan skrev:DorreN skrev:Marantz TT-15S1 är ganska fet. Tillverkad av clearaudio dock
Jag vet inte det ja... Inget lock på gångjärn, ingen automatik och ingen direktdrift.![]()
Det spelaren har väl funnits med ett tag, men kanske främst att ha att visa upp på mässor.
DorreN skrev:Är den fet om den har direktdrift och är automatisk? Då förstår jag!
Ronnie skrev:Hifikg: känner du till tricket för att få Maplenollarmen att sväva bättre? Har för mig att man tog ut det inre röret i den stora rektangulära klumpen och vred det 45 grader eller så, så att två av lufthålen riktas rakt uppåt istället för snett uppåt. Tror hålen, sett från armens sida, då hamnar i ett plus(+)mönster istället för ett x-mönster.
paa skrev:Jag tycker nog det presenteras en massa feta skivspelare i imponatorklassen, och en massa billiga plastiga skräpskivspelare ofta med USB-kontakt, men inget riktigt bra i förnuftiga prisklasser.
En Unamco T1 kostade väl under 1000:- på sin tid, allt annat har ju blivit billigare sedan den tiden, men inte bra skivspelare.
paa skrev:På adventskonserten med Sofia Karlsson och Martin Hederos i kväll så sålde dom skivor efteråt.
Dom hade både CD och LP på bordet, nyaste skivan släppt för en vecka sedan. Det var länge sedan jag såg något sådant från turnerande artister!
BORIS skrev:paa skrev:På adventskonserten med Sofia Karlsson och Martin Hederos i kväll så sålde dom skivor efteråt.
Dom hade både CD och LP på bordet, nyaste skivan släppt för en vecka sedan. Det var länge sedan jag såg något sådant från turnerande artister!
Vet ju inte vad det är för konserter du går på men för att ge en lite mer nyanserad bild av verkligheten kan jag säga att det ofta finns både CD och LP till försäljning vid de konserter jag besöker.
paa skrev:På adventskonserten med Sofia Karlsson och Martin Hederos i kväll så sålde dom skivor efteråt.
BORIS skrev:paa skrev:På adventskonserten med Sofia Karlsson och Martin Hederos i kväll så sålde dom skivor efteråt.
Vet ju inte vad det är för konserter du går på men för att ge en lite mer nyanserad bild av verkligheten kan jag säga att det ofta finns både CD och LP till försäljning vid de konserter jag besöker.
Bill50x skrev:Är inte dessa feta nog?
Brinkmann Balance 2
Nottingham Analogue Hyperspace
Bill50x skrev:Vad som är en förnuftig prisklass är ju väldigt individuellt. Vad jag tycker är OK kanske någon annan tycker är fasansfullt dyrt - eller lagom att lägga på kabeln mellan skivspelaren och riaa't... Men man kan hitta bra spelare från tio papp och uppåt, det motsvarar väl ungefär en tusenlapp på 70-talet? Idag är det dyrt med mekanik, billigt med elektronik. Det var tvärtom då, att jämföra priser är vanskligt.
Pro-Ject 1Xpression Comfort (med autostopp!) 6900:- komplett m pu
ljungberg_Sthlm skrev:Denon gjorde en jubileumsspelare för några år sedan vid namn DP-A100 som var äckligt snygg annars är det mest trista plastspelare och usb som gäller ifrån dem i dagsläget.
Conan skrev:Ja den där Pro-Jecten skulle ju inte heller jag kalla direkt "Fet".Och även fast just den där har autostopp så är detta ju rätt ovanligt i dagens spelare. Lägg på en dubbelt så tjock träplint, riktig automatik och direktdrift så börjar vi snacka...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 49 gäster