Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Du kan kontrollera om det är tonarmen och dess kablar som är problemet, genom att byta höger och vänster kanal (alla fyra sladdar!) i pickupskalet. Sån't är litet pilligt, men kan vara värt jobbet om du ska jaga fel.
Manni76 skrev:Och om det är signalkabeln, var lägger man nivån på vad en sån får kosta?
//Martin
Manni76 skrev:PerStromgren skrev:Du kan kontrollera om det är tonarmen och dess kablar som är problemet, genom att byta höger och vänster kanal (alla fyra sladdar!) i pickupskalet. Sån't är litet pilligt, men kan vara värt jobbet om du ska jaga fel.
Detta provade jag igår kväll och brummet/störningen följde med över till vänster kanal.
Manni76 skrev:Jag bytte bara i skalet. Och eftersom jag har samma i problem i 2 olika pickuper borde jag ha samma fel i båda då?
Hm, varför har jag bara störning på en kanal i 2 olika pickuper, snurrigt nu!!!
Manni76 skrev:Hej igen alla som hjälper mig!
Nu har jag försökt mig på att skissa upp hur det är kopplat
Som jag ser det verkar all jordning i tonarmen ske till höger kanal och det är ju i den som jag har störningen.
Är det felkopplat?
RogerGustavsson skrev:Jo, den gröna har väl kontakt med jord? Nu finns det flera jordar på bilden och någonstans ska de stråla samman.
Manni76 skrev:Hej alla!
Kan nu meddela att problemet är löst.
Efter att monterat av tonarmen upptäckte jag att den gröna kabeln satt klämd med en av jordkablarna.
Lyckades med att isolera den och vips, störningen borta. Slutet gott!
Mvh Martin
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster