Moderator: Redaktörer
paa skrev:Adhoc skrev:Mattias, om leverantören av plastlaminated för plywoodskivan har något laminat med rutmönster som man kan använda som koordinatsystem
Men man har ju håldelningen av 20 mm hålen som koordinatsystem med en noggrannhet på någon hundradels mm, att sikta med ögonmått efter ett mönster på skivans yta ger väl inget som är bättre än det?
mawes skrev:Ok, då vill jag skriva mig på intresselistan. Blir det bra med plastlaminat om offrar lite av skivan vid sågning? Jag tänker att det ska bränna
Evil_Homer skrev:Håller intresseanmälningen öppen en vecka eller två, då bör dom flesta kunnat se tråden och gjort en notering om att dom vill ha.
Adhoc, bomellberg, paa, darkg, joakimfors. Hojta till så sätter jag upp er
Ska inte du ha en med Aerob?
Aerob skrev:mawes skrev:Ok, då vill jag skriva mig på intresselistan. Blir det bra med plastlaminat om offrar lite av skivan vid sågning? Jag tänker att det ska bränna
Det kommer inte bränna, men ska man använda skivan för "offersågning" ser jag ingen vits med laminat faktiskt. När man lagt ett gäng sågsnitt i diverse riktningar och vinklar börjar man fläka upp laminatet och kanterna kan bli duktigt vassa. Dessutom blir ytan hård och hal vilket kommer ställa till det når man vill att saker ska ligga still så som vid slipning eller fräsning. Nu är ju inte jag med i köpet så jag har inget säg i frågan, men jag hade defitivt siktat in mig på MDF med hög densitet. Den går ju att ytbehandla så att lim inte fäster men kan fortfarande slipas om vid behov.
Mina 2 cent.
paa skrev:Aerob skrev:mawes skrev:Ok, då vill jag skriva mig på intresselistan. Blir det bra med plastlaminat om offrar lite av skivan vid sågning? Jag tänker att det ska bränna
Det kommer inte bränna, men ska man använda skivan för "offersågning" ser jag ingen vits med laminat faktiskt. När man lagt ett gäng sågsnitt i diverse riktningar och vinklar börjar man fläka upp laminatet och kanterna kan bli duktigt vassa. Dessutom blir ytan hård och hal vilket kommer ställa till det når man vill att saker ska ligga still så som vid slipning eller fräsning. Nu är ju inte jag med i köpet så jag har inget säg i frågan, men jag hade defitivt siktat in mig på MDF med hög densitet. Den går ju att ytbehandla så att lim inte fäster men kan fortfarande slipas om vid behov.
Mina 2 cent.
+100% på detta!
Men körs den i valcromat, så sätt upp mig för en sats, med frakt.
Evil_Homer skrev:Nu är ju jag väldigt trött i huvudet, men om du tittar på första videoklippet så visar han en mindre skiva som lägga mellan benen på bockarna,det är den mindre skivan som visas på ritningen.
Ställa av sina verktyg och skenor och div annat bröt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster