Skulle nog vilja kalla det en nedåtstrålande bas ner i basreflexlåda med slits i botten,en domediskant och en superdiskant.
Men titta så fint de får till det i reklamen!
Diskanten:
Moderator: Redaktörer
Andersss skrev:Hursom så är dom "skumma" i ljudet. Man vänjer sig iofs efter ett tag. Driver med Pioneer SA9900. Det känns dock som det är ngt som fattas ibland kring mellan reg å diskant. Lite synd för dom är så jäkla snygga. Lyssnar mest på OD11 nu, å funderar på om jag ska förpassa Bic:arna till ngn annan.
Har iofs inte bytt kondingen än å kanske det blir ngt bättre efter det. Men enligt utsago så ska ju Piezon ej vara ngn höjdare så sannolikt spelar det ej ngn roll vare sig jag byter konding eller ej. Detta återstår att se/höra.
Kanske återgår till 8071:orna ist. Men dom i sin tur låter bättre med klenare förstärkare.
Funderar lite på vad jag skulle vilja ha istället. Är ju sugen på ett par 2212, men hitintills är jag mer imponerad av små högtalare än stora högtalare. Har iofs inte ett optimalt lyssningsrum heller. Det är underbart svårmöblerat.
Ja ja det sista var en parentes.
Perfector skrev:Liten fundering.
Om man lindar av ett par varv på utgående spole till mellanregistret så höjs ju punkten för delningen.
kanske det kan bättra på intrycket av mellanregistret.
Kan iofs bli en stunds pillande men får du till det så kan resultatet bli njutbart.
Andersss skrev:Perfector skrev:Liten fundering.
Om man lindar av ett par varv på utgående spole till mellanregistret så höjs ju punkten för delningen.
kanske det kan bättra på intrycket av mellanregistret.
Kan iofs bli en stunds pillande men får du till det så kan resultatet bli njutbart.
Mja mjo men det blir ju samtidigt ett usel att återställa om det inte blir njutbart. Är dessvärre för harig än att laborera för mkt (pga att jag ej har tillräcklig kunskap). Å bic:arna växer ju inte direkt på träd.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 11 gäster