Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Jag får en känsla att Denon blir lite dyrare för varje modellbyte, känns som Yamaha och Onkyo är mer prisvärda. Men jag har inte heller gått igenom allt och jämfört exakt vad man får för pengen så jag kan ha fel.
JB skrev:FBK skrev:Jag får en känsla att Denon blir lite dyrare för varje modellbyte, känns som Yamaha och Onkyo är mer prisvärda. Men jag har inte heller gått igenom allt och jämfört exakt vad man får för pengen så jag kan ha fel.
Förmodligen, en Yamaha tex funkar nog precis lika bra som en dyrare Denon, men det känns som att Yamaha inte riktigt har fått samma hifi stämpel som tex Denon, kanske just för att dom är billigare?
Jag har inte haft någon hemmabio Yamaha eller Onkyo själv, men har en Yamaha stereo förstärkare (AX-492) som är över 15 år gammal nu som har bra ljud (även vid hörlurslyssning) och funkar perfekt än.
marcus_ec skrev:Men hur är Onkyos kalibrering? De har lämnat audyssey och fått klart sämre betyg på deras AccuEQ kalibrering. Vad jag läst..
Jag använder bara försteget i min receiver och söker egentligen bara DTS-X och den bästa autokalibreringen som kan hantera bas på ett vettigt sett. Har idag XT32 och det känns även idag som en av de bästa. Men nya ljudformat börjar locka mig.
Rydberg skrev:Har en Denon AVR 3805 sedan många år och idag köpte jag en Marantz SR-7010. Skulle egentligen köpa en Denon igen men Marantz:en kanske duger. Ska bara ha den för lite film ibland hade jag tänkt.
CODY skrev:ARCAM 350 med Larsen 6 till. Låter kanon.
FBK skrev:Endast på bassidan behövs hjälp och där kommer jag köra med DSPeaker.
+1UrSv skrev:Jag tror man skulle kunna argumentera för att "som ni har idag" på något sätt utesluter alternativet "Ingen"...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster