http://www.engadget.com/2016/01/05/pana ... e-sl-1200/
Moderator: Redaktörer
Conan skrev:Hade den där rackaren haft åtminstone halv-automatik (lyft tonarmen från skivan efter sista spåret) så kanske det blivit att lätta på lädret, men då skulle jag nog satt i den i ett snyggt träkabinett också. KAB sålde ju såna till gamla 1200:an.
Specification
All New Design for Redefining the Direct Drive Turntable
Twin-Rotor Surface-Facing Direct Drive Motor
Direct Drive Motor Controller
High Sensitive Tonearm
Brass-Top Turntable Platter
Insulator
Technics Definitive Design
Inherited SL-1200 Series
Heavy Aluminium Top Plate
Turntable Speeds
33 1/3 rpm, 45 rpm, 78 rpm
Variable Range Pitch
±8%, ±16%
Dimensions & Weight
W: 453 mm (17-27/32 inch) H: 170 mm (6-11/16 inch) D: 372 mm (14-21/32 inch)
Approx. 18 kg (39.7 lbs ) *Tentative *Height including dust cover
Terminal
Phono Output x 1 / SIGNAL GND x 1
Laila skrev:Conan skrev:Hade den där rackaren haft åtminstone halv-automatik (lyft tonarmen från skivan efter sista spåret) så kanske det blivit att lätta på lädret, men då skulle jag nog satt i den i ett snyggt träkabinett också. KAB sålde ju såna till gamla 1200:an.
Ärä inte enklare teå lära sig hur man lyfter av tonarmen manuellt* . . . ena kurs kanske . . . typ.
*Ber om ursäkt utifall du på något sätt lider av en funktionsnedsättning som svåriggör detta.
Laila skrev:Ärä inte enklare teå lära sig hur man lyfter av tonarmen manuellt* . . . ena kurs kanske . . . typ.
*Ber om ursäkt utifall du på något sätt lider av en funktionsnedsättning som svåriggör detta.
Conan skrev:Ja jo man kan ju ha en sån där lyftare, men det är ju lite fånigt att en spelare för tiotusentals kronor ska behöva kompletteras med en liten plastbit för att fungera tillfredställande.
Conan skrev:Ja jo man kan ju ha en sån där lyftare, men det är ju lite fånigt att en spelare för tiotusentals kronor ska behöva kompletteras med en liten plastbit för att fungera tillfredställande.
Nattlorden skrev:Conan skrev:Ja jo man kan ju ha en sån där lyftare, men det är ju lite fånigt att en spelare för tiotusentals kronor ska behöva kompletteras med en liten plastbit för att fungera tillfredställande.
+1. Allt annat än helautomatisk är löjligt.
music4ever skrev:Eller så är det något som folk vill ha, oavsett vad ni har för åsikter kring det. För vissa så är kanske en stor del av grejen att lyfta armen och att det inte är enklast möjliga.
BORIS skrev:Den är redan avhandlad och avskriven med orden - löjligt ful liten plastbit, eller något liknande

phloam skrev:Man får ju tänka på att det är en utpräglad DJ-spelare i första hand, att sätta in hel/halvautomatik i en sådan skulle kanske orsaka problem för dessa användare istället
paa skrev:BORIS skrev:Den är redan avhandlad och avskriven med orden - löjligt ful liten plastbit, eller något liknande
Det finns (fanns?) ju den klassiska Stylift från Monitor Audio också, i blank och fin metall:
[ Bild ]
Mer bilder här:
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/acc ... tylift.htm
Conan skrev:Tror det handlar mycket mer om ovilja hos tonarms-/skivspelartillverkaren att implementera automatik än vad "folk vill ha".
music4ever skrev:Och vad baserar du det på?
Jag har köpt en skivspelare som är helt manuell för jag ville ha det.
music4ever skrev:Och vad baserar du det på?
Jag har köpt en skivspelare som är helt manuell för jag ville ha det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster