genstruktur skrev:Ja, inte blev jag så mycket klokare av det. Förutom då att de tycker att man skall koppla på den "nya" sättet. Vad säger ni?
Om jag nu förstått rätt så är det länken där du hänvisar till sid 24 och 25. Där har de lämnat negativa utgången i luften. Om det är krav, så är det viktigt att inte ansluta - eller + till jord. Nu tittade jag mer i manualen och då framkommer det mer info om hur utgångarna är. Denna info stöder denna inkoppling som rekommenderas. Det står nämligen att vid unbal. så är utnivån 2V och vid bal. 4V. Om det skulle varit den andra typen av utgång (som skall 'kortslutas'), så skulle nivån varit samma för unbal och bal. Så jag är nu rätt säker på att utgångarna är av typen två signaler relativt jord. Alltså plus är en utgång och minus är en utgång, utan återkoppling emellan.
Snälla, följ manualen och kortslut ingen utgång.
jag tycker det är mycket märkligt att de inte uttryckligen skrivit varning om att ingen utgång får kortslutas (anslutas till jord). Det är ju vanligt att 'folk' gör så.
Kom på ett sätt att kolla, genom att mäta strömmen. Spela en sinus ton och anslut en strömmätare mellan - och jord (eventuellt i serie med ett motstånd på hundra ohm). Vid denna mätning så kortsluts utgången till jord. Är det då två-utgångs-typen, så kommer det gå en del ström där.
//Michael