Moderator: Redaktörer
joakimfors skrev:Som tidigare här i tråden så är det snarare något problem med själva ljudfilen. Är den något annat än 16 bit? T.ex. 24 bit?
RogerGustavsson skrev:I mina lurar låter det diskanthöjt.
RogerGustavsson skrev:Jag menade att båda versionerna var "diskantiga".
Bill50x skrev:Går vi mot bättre tider?
Hittade en nyutgåva (2015) av Jefferson Airplanes "Bark" och jämförde den med den tidigare (original) samt remastern från 2013. Remastern ser ut - och framför allt låter - som sk remasters gör. Dvs komprimerat, svulstig och allmänt fördjäkligt. Men förra årets nyutgåva, med ett par extra låtar, är ju riktigt hygglig. Tillnyktring eller dåligt med ork på remastringsstudion?
Vad jag också undrar över, varför denna täta utgivning av en så pass gammal skiva?
[ Bild ]
/ B
Bill50x skrev:Går vi mot bättre tider?
Hittade en nyutgåva (2015) av Jefferson Airplanes "Bark" och jämförde den med den tidigare (original) samt remastern från 2013. .....
/ B
Laila skrev:Bill50x skrev:Går vi mot bättre tider?
Hittade en nyutgåva (2015) av Jefferson Airplanes "Bark" och jämförde den med den tidigare (original) samt remastern från 2013. .....
/ B
Vilket år gavs "originalet" ut ? Original-originalet gavs ju ut på vinyl redan 1971 . . . typ.
BORIS skrev:Die Krupps - Schmutzfabrik är ett bra exempel där allpass-grafen med största sannolikhet är helt off och mycket av vad den visar har skett i ett tidigare skede
shifts skrev:Ah, Venetian Snares. Skulle väl vilja säga att den vansinneskomprimeringen tillhör soundet.
PerStromgren skrev:BORIS skrev:Die Krupps - Schmutzfabrik är ett bra exempel där allpass-grafen med största sannolikhet är helt off och mycket av vad den visar har skett i ett tidigare skede
Kul! Svaaaaante! Kan det vara så räligt som Boris säger?
Svante skrev:PerStromgren skrev:BORIS skrev:Die Krupps - Schmutzfabrik är ett bra exempel där allpass-grafen med största sannolikhet är helt off och mycket av vad den visar har skett i ett tidigare skede
Jag vet inte om jag förstår vad han säger, men det var en bra låt iaf. Jag skulle vilja ha den utan masteringsprocessningen, det låter ju apa. Tänk den med riktiga transienter, vad bra det skulle kunna vara.
JB skrev:shifts skrev:Ah, Venetian Snares. Skulle väl vilja säga att den vansinneskomprimeringen tillhör soundet.
Hehe mjo visst är det så…
PerStromgren skrev:Svante skrev:PerStromgren skrev:
Jag vet inte om jag förstår vad han säger, men det var en bra låt iaf. Jag skulle vilja ha den utan masteringsprocessningen, det låter ju apa. Tänk den med riktiga transienter, vad bra det skulle kunna vara.
Men då behövs ju 10dB headroom om jag ska spela högt. Det har inte jag.
shifts skrev:JB skrev:shifts skrev:Ah, Venetian Snares. Skulle väl vilja säga att den vansinneskomprimeringen tillhör soundet.
Hehe mjo visst är det så…
En artist som möjligen skulle kunna matcha Venetian Snares i hårdast komprimering är italienska noiseartisten Massimo:
https://open.spotify.com/album/6nWqAbhxzH7zbZPKsqtbae
Har inte undersökt saken, men panikkomprimerat är det i alla fall.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 31 gäster