Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Haha jag blev väldigt förvirrad av denna bilden innan jag kom ner till slutet va tråden och fick förklaringen
mrGaskill skrev:Snyggt. Jag har fortfarande inget pris på vissa saker, så projektet ligger nere tills vidare. Men den dära vita kan jag tänka mig ser väldigt tjusig ut på riktigt.Tack för alla bidrag hittils.
Nattlorden skrev:Jag tycker generellt sett att de blir som bäst när de är väldigt ljusa och svart fot.
Dessa är nog mina favoriter ibland de fanérade:
[ Bild ]
Cahlis skrev:
Faneret heter Sycamore Figured.
Här finns många träslag att välja mellan: http://www.decospan.com/en/Wood_veneer/Wood_species/
Jag lackade mina med flera lager 2-komponent klarlack. Kom ihåg att många träslag ändrar utseende drastiskt när de lackas. Inoljning ger också förändring, kanske något mindre än lack. Lack ger dock skydd mot slitage, blekning, spill, etc.
DVD-ai skrev:Jag vill påstå att pi60(s) gör sig bäst i ett mörkt trä, som framhäver deras redan naturliga retro känsla
Himla snyggt är det med mörkoljad ek, precis som mina godingar!
Och det ska naturligtvis vara med svart fot
fmattis skrev:Nattlorden skrev:Jag tycker generellt sett att de blir som bäst när de är väldigt ljusa och svart fot.
Dessa är nog mina favoriter ibland de fanérade:
[ Bild ]
Jag kan hålla med om detta - väldigt fint med ljusa pi60. Det är mer förlåtande för högtalarens form och storlek, som i mörkt utförande upplevs mer klumpig och stor. Jag gillar också att elementen & basreflexporten är svarta och ärliga, istället för att gömmas av exempelvis en svart baffel. Annat vore det om elementen inte vore särdeles snygga, men här tycker jag att de tål att tittas på.
Vad är det för ett fanér? Är det vanlig björk, eller nån behandlad variant?
Det jag inte gillar med björk är att den brukar gulna med tiden... det är ofta t o m lite för gult redan från början. Högtalarna på bilden går mer åt vitt än åt björkgult, känns det som. Vad gör man om man vill ha sådant jätteljust fanér som håller sig snyggt i år efter år?![]()
(Ber om ursäkt för denna tråduppväckelse från de döda, men jag känner att den förtjänar ännu fler bildexempel och diskussioner om snygga pi60.![]()
Småttingar som piP tycker jag för övrigt gör sig bättre i mörkare och mer mönstrat utförande, tack vare sin lilla uppenbarelse.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster