Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag ser fram emot denna mässa! Att se lite snygg hifiporr* och träffa goa hifivänner.![]()
*Jag fick en del skit för att använda denna term på en bild från förra mässan. För mig är det ett superlativ likt ögongodis, för riktigt snygga och coola prylar. Hade ingen aning om att den för vissa var något negativt.
petersteindl skrev:Alexi skrev:Jag ser fram emot denna mässa! Att se lite snygg hifiporr* och träffa goa hifivänner.![]()
*Jag fick en del skit för att använda denna term på en bild från förra mässan. För mig är det ett superlativ likt ögongodis, för riktigt snygga och coola prylar. Hade ingen aning om att den för vissa var något negativt.
Lite hifiporr är helt ok.
JM skrev:petersteindl skrev:Alexi skrev:Jag ser fram emot denna mässa! Att se lite snygg hifiporr* och träffa goa hifivänner.![]()
Lite hifiporr är helt ok.
Peter kommer du informellt eller formellt dema några av dina alster?
JM
Alexi skrev:Jag ser fram emot denna mässa! Att se lite snygg hifiporr* och träffa goa hifivänner.![]()
Morello skrev:Alexi skrev:Jag ser fram emot denna mässa! Att se lite snygg hifiporr* och träffa goa hifivänner.![]()
Varken "ögondis" eller "hifiporr" är superlativ.
"bäst" är superlativform av bra.
shaft skrev:Dipolerna var inte så tokiga. Fyllde det stora rummet på ett imponerande sätt!
shaft skrev:Dipolerna var inte så tokiga. Fyllde det stora rummet på ett imponerande sätt!
bassman skrev:Trevlig också att få sätta ansikten på en del nick här på Faktiskt.!
hifikg skrev:Det lilla jag hörde av Elac rätt ganska elakt, men så vänder jag snabbt när det låter illa, det kanske lät bättre vid andra demonstrationer och kanske med annan musik. Jag tror man gör fel om man fattar definitiva beslut på en mässa, förutom den gången jag hörde Carlsson och bestämde mig förstås
Den enda gång jag på allvar kände efter plånboken var när Audio Concept rullade fram (!) Wilson Sasha. Det är inga vanliga lådor det. Nåja, Marten lät riktigt bra den här gången, det har jag inte varit med om tidigare och så de där små vita sakerna, fast de stora... jag kommer snart på vad jag menar.
Tompa_39 skrev:Andrew Jones nya Elac b5 Debut tyckte jag lät löjligt bra för 229$ , ska visst kosta runt 4000:- i sverige tror jag.
hifikg skrev:Den enda gång jag på allvar kände efter plånboken var när Audio Concept rullade fram (!) Wilson Sasha. Det är inga vanliga lådor det. Nåja, Marten lät riktigt bra den här gången, det har jag inte varit med om tidigare och så de där små vita sakerna, fast de stora... jag kommer snart på vad jag menar.
shaft skrev:Jag var på båda ställena och i 2 dagar också helt underbart:
Lite + från mässorna:
+ B&O: Imponerande oansträngt vid ganska höga volymer. Mjuka på öronen. Ben Webster lät oerhört skönt![]()
+ Harbeth: Rockar på fint! Trevligt vinyljud. Lite Boomig ihålig bas dock. Rummet?
+ Vitus. Mjukt mjukt och mjukt majestätiskt ljud.
+ Technics nya lät kontrollerat och bra. Vintage riggen smälte jag dock inför. Best in show? Ljudet? Överraskande bra men visst hördes åren en aning
+ Sonus Faber + AR. Mycket mycket bra. Imponerande bas ur lådorna. Allt stämde här!
+ För beggade vinyler!
Tompa_39 skrev:hifikg skrev:Det lilla jag hörde av Elac rätt ganska elakt, men så vänder jag snabbt när det låter illa, det kanske lät bättre vid andra demonstrationer och kanske med annan musik. Jag tror man gör fel om man fattar definitiva beslut på en mässa, förutom den gången jag hörde Carlsson och bestämde mig förstås
Den enda gång jag på allvar kände efter plånboken var när Audio Concept rullade fram (!) Wilson Sasha. Det är inga vanliga lådor det. Nåja, Marten lät riktigt bra den här gången, det har jag inte varit med om tidigare och så de där små vita sakerna, fast de stora... jag kommer snart på vad jag menar.
Spelade dom B5:orna då eller de yttersta aktiva ? för dom lät lite vasst...
Max_Headroom skrev:Vad spelades det för musik på mässan? Någon som spelade något intressant som t.ex. Art of Noise, Sigue Sigue Sputnik eller The Cramps?
Max_Headroom skrev:Vad spelades det för musik på mässan? Någon som spelade något intressant som t.ex. Art of Noise, Sigue Sigue Sputnik eller The Cramps?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster