"Cover cage optional" heter det på tillverkarens sajt.

http://www.nataudio.com/products/all-pr ... itter.html
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Lite kändisar på Hifi & Musiks hemsida:
https://www.facebook.com/HifiochMusik/photos/pcb.893770634073520/893770494073534/?type=3&theater
Alexi skrev:Lite kändisar på Hifi & Musiks hemsida:
https://www.facebook.com/HifiochMusik/photos/pcb.893770634073520/893770494073534/?type=3&theater
Almen skrev:Morello skrev:Jag gillar Deep Purple, men skulle aldrig spela det på en mässa av den anledning att ljudkvaliteten av samtliga album jag hört (inklusive den dubbel-LP jag köpte på mässan i lördags) helt enkelt inte duger att lira som demomusik.
Det är tyvärr så att populärmusik i allmänhet och hårdrock i synnerhet ofta är tämligen taffliga produktioner; Deep Purple är inget undantag.Ronnie skrev:Jag håller med Morello om hårdrock och DP. Har för mig att Who Do We Think We Are låter acceptabelt, men skulle inte ta gift på't.
Nja, Machine Head låter inte så illa, och till exempel Lazy är det ju nästan referensklass på i sammanhanget. Det finns en singel från den inspelningen som heter When a Blind Man Cries som finns med på en Anniversary-utgåva på CD. Lyssna på den (lyssna förresten på Roger Glovers ommixning av hela skivan) och återkom sedan.
sportbilsentusiasten skrev:Almen skrev:Morello skrev:Jag gillar Deep Purple, men skulle aldrig spela det på en mässa av den anledning att ljudkvaliteten av samtliga album jag hört (inklusive den dubbel-LP jag köpte på mässan i lördags) helt enkelt inte duger att lira som demomusik.
Det är tyvärr så att populärmusik i allmänhet och hårdrock i synnerhet ofta är tämligen taffliga produktioner; Deep Purple är inget undantag.Ronnie skrev:Jag håller med Morello om hårdrock och DP. Har för mig att Who Do We Think We Are låter acceptabelt, men skulle inte ta gift på't.
Nja, Machine Head låter inte så illa, och till exempel Lazy är det ju nästan referensklass på i sammanhanget. Det finns en singel från den inspelningen som heter When a Blind Man Cries som finns med på en Anniversary-utgåva på CD. Lyssna på den (lyssna förresten på Roger Glovers ommixning av hela skivan) och återkom sedan.
Medhåll!!
Dessutom... att spela rufflig musik är ett lysande bra test. Låter inte Deep P njutbart är det fel på återgivningen. Death Magnetic med Metallica är även det en bra testskiva. Asbra på ett bra system!
sportbilsentusiasten skrev:Almen skrev:Morello skrev:Jag gillar Deep Purple, men skulle aldrig spela det på en mässa av den anledning att ljudkvaliteten av samtliga album jag hört (inklusive den dubbel-LP jag köpte på mässan i lördags) helt enkelt inte duger att lira som demomusik.
Medhåll!!
Dessutom... att spela rufflig musik är ett lysande bra test. Låter inte Deep P njutbart är det fel på återgivningen. Death Magnetic med Metallica är även det en bra testskiva. Asbra på ett bra system!
steveo1234 skrev:sportbilsentusiasten skrev:Almen skrev:
Medhåll!!
Jag har inte hört något system där DM låtit bra. Eller ok. Eller ens accepterbart. Skivan är ju brutalt skitusel?
ljungberg_Sthlm skrev:Det som är lite trist med dessa mässor är faktiskt just musiken som spelas. Gäller även diverse butiker i stan som också envisas med att köra samma jäkla ljudspår år efter år. Tänker på diverse Yello spår som spelats sönder totalt i high-end butikerna...
För några år sedan spelade man Rammstein - Los i Totems rum på Sheraton, väldigt omtyckt av dem som satt och lyssnade. Ett plus var att det lät fruktansvärt bra ur Totem högtalarna som det spelades på
Tycker att man måste våga vara lite annorlunda istället för att jämt välja ett säkert kort som lätt blir uttjatat.
joakimfors skrev:steveo1234 skrev:sportbilsentusiasten skrev:Medhåll!!
Jag har inte hört något system där DM låtit bra. Eller ok. Eller ens accepterbart. Skivan är ju brutalt skitusel?
Guitar Hero III rippen är ju riktigt skaplig:
[spoiler]Loudness (EBU R 128) normaliserat, dvs inte RMS normaliserat. Originalutgåvan är väl OK om man gillar att lyssna på fyrkantsvåg och annat skumt.
Almen skrev:
Nja, Machine Head låter inte så illa, och till exempel Lazy är det ju nästan referensklass på i sammanhanget.
Bill50x skrev:Anledningen till att det spelas mässjazz och plingplongmusik i nästan alla rum är väl för att det är det enda som låter bra i sk finanläggningar. Slänger man på en rockplatta faller allt platt till marken. En bra anläggning gör all musik rättvisa.
/ B
Bill50x skrev:Anledningen till att det spelas mässjazz och plingplongmusik i nästan alla rum är väl för att det är det enda som låter bra i sk finanläggningar. Slänger man på en rockplatta faller allt platt till marken. En bra anläggning gör all musik rättvisa.
/ B
Kraniet skrev:Bill50x skrev:Anledningen till att det spelas mässjazz och plingplongmusik i nästan alla rum är väl för att det är det enda som låter bra i sk finanläggningar. Slänger man på en rockplatta faller allt platt till marken. En bra anläggning gör all musik rättvisa.
/ B
Jag håller med. Tycker mässor ofta är skittråkiga för musiken som spelas är dels sådan som låter bra vart det än spelas och dessutom är det på låg volym ofta. Det är få utställare som accepterar att man spelar sin egen musik dessutom. Så till stor del blir det mest bara ögongodis.
Men ibland finns det ju undantag förstås.
sprudel skrev:Bill50x skrev:Anledningen till att det spelas mässjazz och plingplongmusik i nästan alla rum är väl för att det är det enda som låter bra i sk finanläggningar. Slänger man på en rockplatta faller allt platt till marken. En bra anläggning gör all musik rättvisa.
/ B
Objection!! Anhåller om avvikande synpunkt.
Genom mastring misshandlade inspelningar låter inte bra i högupplösta anläggningar men kan vara acceptabla via enklare d:o, tex bilradion.
petersteindl skrev:Det är lite lustigt. Anledningen till att vi som ställer ut spelar mässjazz är att folket går ut ur rummet då vi spelar klassiskt eller lite mer udda avantgardistisk jazz eller kör eller orgel eller annat som visar på neutralt ljud.
petersteindl skrev:
Det är lite lustigt. Anledningen till att vi som ställer ut spelar mässjazz är att folket går ut ur rummet då vi spelar klassiskt eller lite mer udda avantgardistisk jazz eller kör eller orgel eller annat som visar på neutralt ljud.
Så är det i München, i Göteborg, i Berlin, i Las Vegas, i Stockholm, i Milano, och i princip på alla hifi-mässor världen över.![]()
Ibland hittar man ett udda guldkorn men oftast kommer klagomål från publiken även då.
The Wall funkar.
Med vänlig hälsning
Peter
RogerGustavsson skrev:Alexi skrev:Lite kändisar på Hifi & Musiks hemsida:
Kommentaren från Niklas Forsblad är lysande. "Öhman gör garanterat en akustikkonsultation på pappret han kluddar på."
Bill50x skrev:Men varför måste man spela avantgardistisk jazz eller kyrkorgel för att visa vad en anläggning går för? Sätt på en bra pop-/rockplatta, något som de flesta lyssnar på. Detta förutsätter ju faktiskt att ens anläggning klarar av den musiken utan att krokna... Många, även riktigt dyra och avancerade, anläggningar kroknar betänkligt och låter bara tunt och skramligt - när man faktiskt vet att dessa alster kan låta riktigt bra hemma eller hos någon som kan sätta upp en anläggning på ett bra sätt.
/ B
BORIS skrev:Hur vore det om en bråkdel av tiden ägnades åt att hitta intressant musik ur både musikalisk och ljudkvalitetsmässigt perspektiv inför en mässa, det är ofrånkomligen så att det är den vi i slutändan lyssnar på
bassman skrev:För mig okände Boz Scaggs hamnade i min Shazam och den snubben skall jag lyssna närmare på!
DVD-ai skrev:Förra året så hade jag med mig en bunt skivor, men ingenstans ville eller kunde dom spela upp CD.
Antingen så hade dom ett strikt program dom skulle spela och vägrade att frångå detta...
Eller så hade dom inte ens möjlighet att spela CD...och det enda som verkade gälla var Spotify, vilket jag då inte hade
![]()
Nu i år så hade jag en samling låtar på Spotify slm jag ville lyssna på några olika anläggnkngar.
Men inte en enda utställare hade i år Spotify...![]()
Jag frågade gång på gång men antingen hade dom inte stabilt nätverk eller så hade dom inte spotify och tillslut gav jag upp och insåg att det var hopplöst.
Så jag fick inte spela mina egna låtar i år heller.
Det spelades några låtar på mässan som jag tyckte var intressanta, så jag fick musik tips och i övrigt är är jag ganska imun mot den trist sörja som omger dessa mässor.
Jag struntar helt enkelt i att lyssna på musiken och koncentrerar mig på att snappa upp tydliga styrkor och svagheter hos anläggningen.
Nästa år ska jag ha med mig CD, LP, Spotify lista, USB minne och för att säkra upp htterligare en egen signalkälla som kan spela upp ALLT som man kan koppla in och spela upp det man vill lyssna på.
Men då har dom väll bytt standard till någon ny idiotisk anslutning som jag inte har någon adapter till...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster