peh skrev:MagnusÖstberg skrev:Han fick hem fel högtalare från butiken.
Nej, nu blandar du ihop maylann med JBjorkman...
Visst gjorde jag det

Moderator: Redaktörer
peh skrev:MagnusÖstberg skrev:Han fick hem fel högtalare från butiken.
Nej, nu blandar du ihop maylann med JBjorkman...
dannybrascoe skrev:MagnusÖstberg skrev:peh skrev:Så det finns ett uppgraderingsprogram för Junior -> Junior +?
Eller du har haft behov av någon form av garantiåtgärd?
Han fick hem fel högtalare från butiken.
Man ser ingen skillnad?
dannybrascoe skrev:maylann skrev:
Längtar tills de är på plats hemma och kan kopplas till nya Hegel H80 som hämtas i helgen, det ska bli riktigt spännande att se vad de går för tillsammans.
/S
Är också intresserad av den kombon. Har högtalarna men inte Hegel.
Även nyfiken på de nya Yamaha t.ex 701.
BORIS skrev:Mitt omdöme gäller givetvis enbart högtalarnas kvaliteter, och då är Dynaudio Focus 160 den trevligaste av de två
Otroligt fånigt av en representant för en vara att kommentera en enskild medlem på det sättet
IngOehman skrev:Det har varit extrema ekonomiska problem. Dessa problem har parats med oanad inkompetens när det gäller att organisera en fungerande produktion. Att för återförsäljarna sälja sådant som man inte får levererat går ju inte.
Jag tror det är en rätt så bra beskrivning om jag säger att Guru har gjort nästan allt utom själva produkterna, helt fel. Att producera i Sverige - hos någon utomstående som kan sådant, hade fungerat mycket bättre.
Men - min förhoppning (just nu) är att företaget kan rekonstrueras till en helt ny konfiguration där företaget blir utländsk och endast utveckling (ingenjörande, visionerande och formgivning) blir kvar i Sverige. Det är ju liksom det enda vi gjort bra.
Resten (allt det företagligt viktiga) blir moderföretaget, ett som förstår sig på produktion, ekonomi och försäljning, och som i stort sett bara har det Svenska företaget till att utveckla saker, och få hjälp på mässor och liknande att berätta om produkterna.
Men vi får se.
Vh, iö
Laila skrev:Varför inte tillverka dem i Kina . . . typ ?
paa skrev:Laila skrev:Varför inte tillverka dem i Kina . . . typ ?
Man kan inte låta bygga färdiga hifigrejor i Kina om man inte har en egen fabrik där, annars dyker det upp en till synes exakt kopia till en bråkdel av priset innan man hinner blinka.
ante_77 skrev:Flat-Pack från Kina och slutmonteringen i Sverige eller valfritt land.
petersteindl skrev:Produktion med höga kvalitetskrav är ett smärre helvete för små och halvstora aktörer. Jag vet av erfarenhet. Lycka till nilsviktor.
Mvh
Peter
nilsviktor skrev:petersteindl skrev:Produktion med höga kvalitetskrav är ett smärre helvete för små och halvstora aktörer. Jag vet av erfarenhet. Lycka till nilsviktor.
Mvh
Peter
Tack Peter! Man kan får problem av två anledningar. Antingen är man en för liten fisk i ett stort hav, dvs en liten kund till en en asstor fabrik och du hamnar nederst i prioritet. Det har hänt oss. Eller så är man ett för stor fisk, dvs en för stor kund i en för liten fabrik. Det har också hänt oss, med samma kvalitetsproblem till följd. Lösningen om man ligger i en mindre fabrik kunde vara mindre batcher månadsvis eller nåt.
nilsviktor skrev:Jag är inte helt säker på vilken recension du refererar till, men jag blev intervjuad under Top Audio mässan i Milano och då sade jag att vi hade funderingar på att flytta produktionen av åtminstone kabinetten till Kina. Vi hade vid den tidpunkten all tillverkning i Sverige (med undantag av kabinetten, som kom från andra EU länder). Som det ser ut nu kommer vi att ha tillverkning i stor utsträckning i EU framöver, men en del komponenter tillverkas naturligtvis i Asien. Allra bäst vore naturligtvis att göra allt själva, som vi gjorde i början. Men vi hade problem att få till ytbehandlingen och vi letade verkligen med ljus och lykta efter duktiga lackerare, men stora serier verkade då omöjligt att få till i Sverige.
Så, jag vet inte om det var dålig journalistik eller om det var dåligt kommunicerat. Kanske varken eller?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster