Moderator: Redaktörer
Flint skrev:IngOehman skrev:Robban är faktiskt, tillsammans med ljudmakaren, den enda som i butik som fått sälja mina högtalare (under en kort tid). Det var när han drev skandinavisk hifi.
En annan butik man inte bör missa är förresten Cinema Concept. Det är väl det enda stället där man kan bilda sig en någotsånär bra uppfattning om hur olika projektorer ser ut i förhållande till varandra (fast varför är väggarna alldeles för ljusa???). Fast bäst går sådana jmförelser förstås att göra på den årligt återkommande mässan han (Jimmy) kör. Tycker han borde ha mässa året runt!
Det enda han inte har är trestråliga crt-projktorer, så vill man ha sådan är det Runt Ljud/hemmabiobutiken/Laserföreningen på Ulvsundavägen 181 D i Bromma man besöker!
Min absoluta favvobutik just nu är ingen hifi-butik alls dock, utan en DVD-butik, nämligen 'bara DVD' på s:t Eriksgatan. Man ägnar ju mera tid åt att köpa fonogram och videogram, än åt att köpa apparater.
Varför är dom butikerna bra då? Har dom samma tumregler om ljudåtergivning som du? Är det därför?
Flint skrev:Eller finns det någon verklig anledning?
iö skrev:...det enda stället där man kan bilda sig en någotsånär bra uppfattning om hur olika projektorer ser ut i förhållande till varandra
iö skrev:...Har faktiskt aldrig köpt något av honom, men känner mig alltid välkommen där ändå. Kaffe har han bjudit på också, och gott!
iö skrev:...inte har är trestråliga crt-projktorer, så vill man ha sådan är det Runt Ljud/hemmabiobutiken/Laserföreningen...
Flint skrev:Vee-Eight
Håller med. Att alltid ha rätt är inte trovärdigt.
"Jag vet inte men om du vill så tar jag reda på det" är inte fel.
Vad jag kan påminna mig så har IÖ aldrig haft den inställningen men efterlyser den hos andra.
Flint skrev:IngOehman
Jag har noterat dina inlägg.
IngOehman skrev:Då gör jag ett undantag från min allmänna motvilja till tumreglerier, och rekommenderar dig att hålla fast vid den tumregeln, hårt!![]()
Bättre än du gjorde igår. Jag blev jätteledsen över påhoppen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster