Jag har hört talas om en snubbe som köpt ett par high end-högtalare (>10 000:-) helt ohört!
Det är jag som gjort det Iö... Och det var inte första gången jag tog vådliga steg o chansade heller...
Skall det du skriver tolkas som att folk i branschen, praktiskt taget varenda en, har prima omdöme (oavsett deras tekniska kunskaper) och att det är därför det också låter så fenomenalt utmärkt, i närapå varenda hifi-butik?
Och var jag skulle påstått det du försöker få inplanterat här vet jag inte.. Men du yrar väl i hysterin att få dina åsikter uppvisade via att säga andra säger saker dom inte gör som vanligt Iö..
Jag brukar tycka att de presentationer som görs av apparater i hifi-butiker brister lika mycket med avseende på tillgänglig teknisk saklig information, som de brister med avseende på att göra apparaterna rättvisa ljudmässigt
Och detta säger du utifrån din syn på saker o ting. Problemet är att du sprider irrläror om andra säljare i tid och otid Iö...
Du och andra säljare är exakta kopior av varandra. Bara att ni har olika utgångspunkter..
Problemet med din utgångspunkt är att du helt frankt säger dina grejor o synsätt är "det rätta"
Och ännu värre det ENDA rätta också
Förlåt mig jag

en del åt sådan själviskhet Iö.. Du vet nog bättre.. Men ok.. Din image är ju att såga andras synsätt eller metoder..
Ha gärna egna åsikter, men sluta med påhoppen, att en Faktiskt-deltagare skall kritiseras (i inlägg efter inlägg) av en annan Faktiskt-deltagare som inte accepterar allas rätt att ha en åsikt, är verkligen trist.
Håller fullständigt med dig.. Därför torde du avsluta dina irrläror omgående. Om du så frankt anser dina prylar bäst.. Samt att dina ekk o denonnadprylar är bäst
Hela din marknadsföring är baserad på att genom kritisera andra tillverkare framhålla dina grejor. Och detta via att framföra ditt kunnande som argument ett..
Du säjer sällan du är bäst. Men du framhåller alltid att andra är okunniga osv. Och därmed bygger du ditt ego att va bäst...
Jag är förbannat less på dina marknadsföringsmetoder iö..
Ifrån mitt kunnande på den fronten kan jag säga jag aldrig sett någon tillverkare säljare så kapitalt bygga sin marketing på att svartmåla andra. Skulle liknande metoder liknas med något annat så fick man gå till troslärorna där man svartmålar andra trosbekännelser för att tala om att ens egen tro "är den rätta"...
Ta på dig lite ödmjukhet Iö.. Dina grejor behöver inte marknadsföras på så sätt.. Dom kan "tala för sig själva"...
Och detta är inget påhopp.. Detta är en uppsträckning av en för egotrippad konstruktör som får smaka egen medicin enbart...
förmåga att kunna höra när det är rätt ger inte per automatik färmågan att kunna åstadkomma det
Och det kan du då anser du? DVS du vet vad som är "rätt".. Och enbart du o dina likar.. Alla vi andra vet inte detta "rätt".. Och är därför vilseledda o okunniga...
Dumheter Iö.. Man kan enbart antingen skratta eller gråta då man ser denna självgodhet...Eller som jag gör här besvara den med samma medel. DVS fräckhet samt elakhet..
Om du vill skapa en myt runt dig själv så gör det gärna. Men gör det på egna lagrar.. .. Och den dagen du går in o tar mig som exempel på oseriös så kan du lita på att du får svar...
Detta gjorde du här i tråden.
[/quote]Det skulle jag aldrig göra. Inte heller skulle jag sälja några högtalare till någon som inte ens hört dem. I synnerhet är det oseriöst att sälja utan att den man säljer till har fått en chans att lyssna ordelntligt (under goda förutsättningar), så även om det är mindre oseriöst att köpa; vem vill köpa från någon oseriös säljare?
[quote]
Och jag kan säga dig att Artsound VILLE INTE sälja min silverline ohörda till mig.. Han ville jag skulle lyssna på en konkurents högtalare i stället där jag kunde lyssna före köp.. Det är seriöst anser jag..
Du har väl aldrig i ditt liv hänvisat en ev kund till konkurent som jag sett.. Så snacka om seriös Iö.. Det borde du inte göra. I alla fall inte via att kalla andra oseriösa framhålla dig själv..För du är så smart så du säger inte du är bäst. Men du säger alla andra är sämst. Resultatet blir detsamma..
DVS du vet o är bäst...
Du borde ha källinfo innan du tar dig ton min vän..I detta fallet kunde du bara frågat mig. Så hade du vetat hurvida Artsound va seriös eller ej.
Mitt köp av en 9000 dollars högtalare osett samt ohört. Det var o är 100% mitt beslut. Och det finns inte en så slipad säljare i världen som skulle kunna styra mina val av hifi via påsäljande..
Ibland får du ursäkta mig Iö.. Men du skriver så förbannat dumma saker så man kan bara bli förbannad på dig. Och skriver du skit öppet på forumet så får du även svar här...
Och moderatorer.. Sudda nu inte här.. Iö ber om detta om ni tittar.. Han ska fan inte kunna sitta o slänga skit omkring sig här oavsett mannen ifråga är en guru i en förening som snudd äger detta forum