Fredzz0rs skrev:Känner mig lite knäckt men vet inte om jag behöver göra det. När jag studerade lådorna lite efter att jag våtslipat fronten, ja ni hörde rätt (amatör) så kunde jag ana en liten sprickbildning i en av lådornas övre sida.
mdf:en har svält lite där jag tänkt fanéra. Är det något som kan bringa problem? När jag trycker lite mot sprickan så flexar mdf:en lite eftersom sprickan uppstått så nära ytan.
Dessutom så har jag lyckats slipa fronten några mm oplan så när jag lägger ner baselementet så kan man vicka någon mm på elementet. Vad ska jag göra?!!!
Du kan tunna ner lite trälim med vatten och sätta ner i sprickan, eller väldigt tunnt superlim om du har det. Sen klämmer du ihop med nån bräda och tving. En variant på lösning alltså.
Som du säkert förstått så ska man inte våtslipa MDF eftersom det sväller och håller på, och det är precis det du vill undvika.

Slipat någon millimeter ojämnt? Det låter som en överdrift rent spontant, några millimeter är ju väldigt mycket i sammanhanget.
Elementet kommer du ju att skruva på plats och sätta tätningslist runt, så det fyller ut rätt mycket kring hålet, jag skulle inte oroa mig särskilt.