Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Jag undrar, som Farbror Barbro, vad har de för ljudanläggningar egentligen!?
petersteindl skrev:Just nu är det mycket som händer i världen. Det här är en del av vardagen på planeten Jorden.
Varning för starka scener
Morello skrev:Man behöver inte titta. Det är nämligen enkelt att föreställa sig vad som händer om man låter bomber, granater etc brisera i närhet av människor - det blir trasiga människor och blodpölar. Fruktansvärt är bara förnamnet, men tyvärr förekommer sådant dagligen runt om i världen.
IngOehman skrev:Jag väljer att inte titta på klippet, men trots det vågar jag säga att jag delar den sorg du känner.
Vart är världen på väg?
petersteindl skrev:Morello skrev:Man behöver inte titta. Det är nämligen enkelt att föreställa sig vad som händer om man låter bomber, granater etc brisera i närhet av människor - det blir trasiga människor och blodpölar. Fruktansvärt är bara förnamnet, men tyvärr förekommer sådant dagligen runt om i världen.
Nej Morello, du har fullständigt och fullkomligt fel.
Mvh
Peter
Morello skrev:petersteindl skrev:Morello skrev:Man behöver inte titta. Det är nämligen enkelt att föreställa sig vad som händer om man låter bomber, granater etc brisera i närhet av människor - det blir trasiga människor och blodpölar. Fruktansvärt är bara förnamnet, men tyvärr förekommer sådant dagligen runt om i världen.
Nej Morello, du har fullständigt och fullkomligt fel.
Mvh
Peter
![]()
Det var en fantasifull tolkning av det jag skrev.
(du får knappast en bättre förståelse för lidande genom att titta på videon)
Morello skrev:Jag Morello får knappast en bättre förståelse för lidande genom att jag tittar på videon.
Morello skrev:Alltså, det enda jag skrev är att det är enkelt att föreställa sig att vad som händer rent fysiskt när man låter bomebr brisera - jag talade inte om att föreställa sig hur människor i kaatstrofområdet känner.
Varpå du skriver att jag har fullkomligt fel etc , vilket fick mig att anta - på goda grunder- att du helt missförstått det jag skrev. Jag hoppas allt är solkalrt nu.
IngOehman skrev:Det kanske låter dumt och ologiskt, men just nu så tänker jag att ett bra första steg kanske vore att helt sluta köpa olja av SaudiArabien. Om hela världen tog det beslutet så tror jag mycket skulle ändras.
E skrev:Varken behöver eller orkar titta, om innehållet är vad jag tror. Finns det någon som tror att alla måste bevittna våldet på plats eller kanske med VR-glasögon för att förstå andras lidande? Kanske måste man rentav utsättas för det själv både fysiskt och psykiskt? Eller riskerar man då bara att fyllas av ondska?
Men vad göra när man inte ens med till synes civiliserade människor i sin närmaste omgivning kan komma överens om att det exempelvis är fel att straffa människor som man tycker illa om för att de har betett sig illa. Eller att demokrati är något annat än det styrelseskick vi har här. Eller att ... Hopplösheten är liksom för överväldigande.
Bill50x skrev:IngOehman skrev:Det kanske låter dumt och ologiskt, men just nu så tänker jag att ett bra första steg kanske vore att helt sluta köpa olja av SaudiArabien. Om hela världen tog det beslutet så tror jag mycket skulle ändras.
Om alla enskilda individer slutade att använda vapen mot varandra skulle mycket ändras.
/ B
paa skrev:hifikg skrev:Jag undrar, som Farbror Barbro, vad har de för ljudanläggningar egentligen!?
Då kan jag berätta det:
Bomber och granater och skrikande lemlästade barn, och sörjande och förtvivlade föräldrar står för deras ljudupplevelse.
hifikg skrev:paa skrev:hifikg skrev:Jag undrar, som Farbror Barbro, vad har de för ljudanläggningar egentligen!?
Då kan jag berätta det:
Bomber och granater och skrikande lemlästade barn, och sörjande och förtvivlade föräldrar står för deras ljudupplevelse.
Mmmm, men om alla människor hade en bra ljudanläggning så skulle de inte få för sig att strida o bråka, då skulle de sitta lugnt och njuta av god musik.
petersteindl skrev:hifikg skrev:paa skrev:Då kan jag berätta det:
Mmmm, men om alla människor hade en bra ljudanläggning så skulle de inte få för sig att strida o bråka, då skulle de sitta lugnt och njuta av god musik.
Ok inställning. Jag skall försöka dra mitt strå till stacken. Tyvärr tror jag det behövs andra extraordinära insatser.
Med vänlig hälsning
Peter
hifikg skrev:paa skrev:hifikg skrev:Jag undrar, som Farbror Barbro, vad har de för ljudanläggningar egentligen!?
Då kan jag berätta det:
MagnusÖstberg skrev:Bra rutet!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster