Alexi, ursäkta några möjligtvis dumma frågor, men jag förstår inte riktigt hur du tänker använda detta system.
1)
På något sätt vill du ha dem som "infra" alltså att de ska spela ned till under 20 Hz, eller? Men i32s som du har är ju slutna också och passar nog inte så bra om du vill EQ:a dessa med infra-EQ. Eller det kanske du inte alls tänkt, eller? Alltså, hur har du tänkt dig att
i32s ska spela nedåt i frekvens?
Men du skriver också att du tänker dela helheten av system, jag förmodar typ vid 80 Hz mot ett ytterligare annat basmodulsystem? Vore det inte i så fall bättre att börja med att bygga ett sådant riktigt basmodulsystem först och vänta med basstödssystemet?
2)
Men varför tycker du att du vill ha detta märkliga basstödssystem så nära topparna? Hur har du resonerat? Jag funderar väl så att du placerar basstödstornet på den plats där den akustiskt sett låter bäst. Då kanske det visar sig att det behöver stå längre bort från topparna (i32s).
3)
Har du verkligen undersökt
OM du är i behov av basstöd? Har du interferensproblem i området säg över 100 upp till runt 300 á 400 Hz? Vad jag menar är väl att om du saknar problem i detta område, behöver du verkligen den utökade ljudtryckskapaciteten? Du bor ju i lägenhet så att säga... med grannar som kanske inte uppskattar höga ljudnivåer.
Min allra första intryck av tankarna när jag först såg som om projektet: (jag fortsätter)4) Varför lämna tomma volymer i en låda för bly eller annat, när du tänker använda compoundprincipen? D v s du tar bort volym på ett ställe och tillför onödig volym på ett annat.
5) Även volymen mellan elementen stjäl ju en del volym.
6) Med avseende på 5 och 6, borde väl en låda med 3 stycken "bs22" inte bli särskilt stor i jämförelse med det planerade bygget. Har du räknat på detta? Du skulle väl som en kul grej kunna tota ihop ett sådant i ritprogrammet som du ställer båda bredvid varandra så kan du visa för alla skillnaden i storlek.
7) Onödigt att slösa effekt på element som inte låter ut i luften.

Eventuell distorsionssänkning. Hur stor tror du att den bli i praktiken? Och hur stor hörbar skillnad tror du att det skulle innebära? Ingvar har någonstans nämnt att "X-basarna" inte lönar sig att bygga ett "Z-liknande" system. Här skulle det vara en liten variant på detta. Men jag är försiktigt skeptisk till din idé.
9)Tänk om du byggde 12 st helt separat bs22 istället (eller färre). Då skulle du kunna placera ut dem där de verkligen gör bäst nytta och med många så skulle de f-n inte dista mycket.
10) Vill du ha sådana torn för att... du helt enkelt tycker det är snyggt?
11) Krångligt att bygga, du har sedan snurrat in dig i smådetaljer som inte är avgörande. Varför inte bygga något enkelt så att du kommer till skott istället och kan lyssna på musik?
12) Varför inte bygga riktiga basmoduler?