Projekt Raijū

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Re: Projekt Raijū

Inläggav Perfector » 2016-04-29 19:03

Alexi skrev:
Johan_Lindroos skrev:På något sätt vill du ha dem som "infra" alltså att de ska spela ned till under 20 Hz, eller?
Jag har tänkt mig en delning mellan toppar och basar ganska högt i frekvens men flackt, ungefär så som bs60 är delade mot pi60, men topparna behöver inte följa med lika lågt.

Johan_Lindroos skrev:Men du skriver också att du tänker dela helheten av system, jag förmodar typ vid 80 Hz mot ett ytterligare annat basmodulsystem?
Nej det tänker jag inte, det var mer ett skämt. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden 8)

Johan_Lindroos skrev:Men varför tycker du att du vill ha detta märkliga basstödssystem så nära topparna? Hur har du resonerat? Jag funderar väl så att du placerar basstödstornet på den plats där den akustiskt sett låter bäst.
Jag börjar misstänka att du inte läst mitt första inlägg? Dels är det en plats jag redan provat ut som fungerar bra. Dels ska de delas så högt att det är fördelaktigt att de står nära.

Johan_Lindroos skrev:Har du verkligen undersökt OM du är i behov av basstöd?
Behov och behov, det är ju kul att bygga något annorlunda också. Jag tror det här kommer passa mitt behov perfekt. :D

Johan_Lindroos skrev:Varför lämna tomma volymer i en låda för bly eller annat, när du tänker använda compoundprincipen? D v s du tar bort volym på ett ställe och tillför onödig volym på ett annat.
Nu pratar vi om totalt 9 liter i botten. Orsaken att det blir volym över är för att jag vill ha 3st separata kaviteter och en viss höjd på den understa och då måste lådan bli väldigt komplex eller så blir det utrymme över.

Johan_Lindroos skrev:Tänk om du byggde 12 st helt separat bs22 istället (eller färre). Då skulle du kunna placera ut dem där de verkligen gör bäst nytta och med många så skulle de f-n inte dista mycket.
Isf skulle jag bygga ett vanligt infra X12 system eftersom de ska spela under 80Hz. Men jag vill inte ha ett så stort system just nu och jag tror inte heller jag har behov av det så länge jag bor i lägenhet.

Johan_Lindroos skrev:Vill du ha sådana torn för att... du helt enkelt tycker det är snyggt?
Nej också för att jag tror att det blir bra, kul och något eget. Jag tror det kommer ge mig precis det jag saknar idag.

Johan_Lindroos skrev:Krångligt att bygga, du har sedan snurrat in dig i smådetaljer som inte är avgörande. Varför inte bygga något enkelt så att du kommer till skott istället och kan lyssna på musik? :wink:
Men det är kul att gräva ner sig i detaljer. De andra ser jag som rätt spikat. Lyssna på musik kan jag redan göra ;)

Johan_Lindroos skrev:Varför inte bygga riktiga basmoduler?
Tråkmåns :P

Jag är på din sida Alexi.
Lek och ha roligt, idag.
I morgon kan det ha kommit en utredning om saken och då är det försent. :-)
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2016-04-29 19:30

Det där med turbulens... ...kan jag inte så mycket om. Så here goes. Kan det inte vara så att luftförflyttningen därinne alltid kommer att vara turbulent och att det därför inte är lönt att grunna över ytstrukturer? Finns det något laminärt flöde(?) att vårda?
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2016-04-29 20:05

Alexi skrev:Lösningen ovan är viserligen PE-plast, men så grov att man kan göra enkel fräsinfästning och täta med latex utanpå, tänkte jag.

Latex 8O vad tänker du på för något? Inom bygg finns något som kallas latexfog, bland det sämsta (om inte det sämsta) - även för trä. Använd absolut inte det i någon typ av högtalare.

//Michael

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-04-29 20:22

Michael skrev:
Alexi skrev:Lösningen ovan är viserligen PE-plast, men så grov att man kan göra enkel fräsinfästning och täta med latex utanpå, tänkte jag.

Latex 8O vad tänker du på för något? Inom bygg finns något som kallas latexfog, bland det sämsta (om inte det sämsta) - även för trä. Använd absolut inte det i någon typ av högtalare.

//Michael
Ja letexfog tänkte jag på. Den brukar vara akustikklassad för tätning av gipsskivor så tänkte det borde funka bra?
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

ante_77

Inläggav ante_77 » 2016-04-29 20:44

Alexi skrev:
Michael skrev:

//Michael
Ja letexfog tänkte jag på. Den brukar vara akustikklassad för tätning av gipsskivor så tänkte det borde funka bra?

Latex använder man bara för att man kan måla över det. Silicon är bättre att använda.
Ett alternativ är Tec7 eller PL400 som dessutom fungerar som lim

hammarn_2

Inläggav hammarn_2 » 2016-04-29 22:15

Ganska galet alltså!

Finns det finansiella medel och (hyffsat) genomtänkta överväganden så hejar jag gärna på den här typen av halvtokiga idéer. :)

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2016-04-29 22:45

ante_77 skrev:
Alexi skrev:
Michael skrev:Latex 8O vad tänker du på för något? Inom bygg finns något som kallas latexfog, bland det sämsta (om inte det sämsta) - även för trä. Använd absolut inte det i någon typ av högtalare.

//Michael

Latex använder man bara för att man kan måla över det. Silicon är bättre att använda.

Latexfog = skit. Det är bra att använda för kosmetiska syften i synliga fogar i bostaden men inte som fogmassa. Att akustiktäta med latexfog fungerar bara för små glipor. Det sjunker, har dålig styrka och är inte särskilt flexibelt jämfört med MS eller polyurethan. Ska man använda massor - typ 48 tuber - är det låga priset en fördel.

Silikon= Bra i badrum och kök och bara där. Kladda inte med silikon någon annanstans. Silikonsmitta gör att ingenting annat än silikon fäster. Jag hatar silikon. Utom i badrum och kök. Det är bara gamla gubbar som "kör Volvo, knullar långsamt och luktar skit" som använder silikon utanför badrum och kök. Have I made myself clear?

MS = bra grejor. Biltemas grejor är "bra" men även Sika och andra "proffsmärken" duger. Det skiljer i konsistens och härdtid. Elastiskt, starkt, god vidhäftning, miljö- och människovänligt.

Polyurethan - bra grejor men kan innehålla isocyanid vilket innebär att man behöver handskar. Sika är det stora märket även om även de börjar övergå till MS. Oftast overkill och det räcker med MS. Båtfolk använder oftast polyurethan.

Vänligt men bestämt,

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2016-04-29 22:57

Alexi skrev:
Johan_Lindroos skrev:På något sätt vill du ha dem som "infra" alltså att de ska spela ned till under 20 Hz, eller?
Jag har tänkt mig en delning mellan toppar och basar ganska högt i frekvens men flackt, ungefär så som bs60 är delade mot pi60, men topparna behöver inte följa med lika lågt.

Johan_Lindroos skrev:Men du skriver också att du tänker dela helheten av system, jag förmodar typ vid 80 Hz mot ett ytterligare annat basmodulsystem?
Nej det tänker jag inte, det var mer ett skämt. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden 8)

Johan_Lindroos skrev:Men varför tycker du att du vill ha detta märkliga basstödssystem så nära topparna? Hur har du resonerat? Jag funderar väl så att du placerar basstödstornet på den plats där den akustiskt sett låter bäst.
Jag börjar misstänka att du inte läst mitt första inlägg? Dels är det en plats jag redan provat ut som fungerar bra. Dels ska de delas så högt att det är fördelaktigt att de står nära.

Johan_Lindroos skrev:Har du verkligen undersökt OM du är i behov av basstöd?
Behov och behov, det är ju kul att bygga något annorlunda också. Jag tror det här kommer passa mitt behov perfekt. :D

Johan_Lindroos skrev:Varför lämna tomma volymer i en låda för bly eller annat, när du tänker använda compoundprincipen? D v s du tar bort volym på ett ställe och tillför onödig volym på ett annat.
Nu pratar vi om totalt 9 liter i botten. Orsaken att det blir volym över är för att jag vill ha 3st separata kaviteter och en viss höjd på den understa och då måste lådan bli väldigt komplex eller så blir det utrymme över.

Johan_Lindroos skrev:Tänk om du byggde 12 st helt separat bs22 istället (eller färre). Då skulle du kunna placera ut dem där de verkligen gör bäst nytta och med många så skulle de f-n inte dista mycket.
Isf skulle jag bygga ett vanligt infra X12 system eftersom de ska spela under 80Hz. Men jag vill inte ha ett så stort system just nu och jag tror inte heller jag har behov av det så länge jag bor i lägenhet.

Johan_Lindroos skrev:Vill du ha sådana torn för att... du helt enkelt tycker det är snyggt?
Nej också för att jag tror att det blir bra, kul och något eget. Jag tror det kommer ge mig precis det jag saknar idag.

Johan_Lindroos skrev:Krångligt att bygga, du har sedan snurrat in dig i smådetaljer som inte är avgörande. Varför inte bygga något enkelt så att du kommer till skott istället och kan lyssna på musik? :wink:
Men det är kul att gräva ner sig i detaljer. De andra ser jag som rätt spikat. Lyssna på musik kan jag redan göra ;)

Johan_Lindroos skrev:Varför inte bygga riktiga basmoduler?
Tråkmåns :P

Aah, ok, jag tror jag fattar lite bättre nu hur du tänkt. :) Lite som ett kompakt basmodulsystem alltså, men med högre delningsfrekvens. Eller?

Jag har några frågor ändå. Jag undrar över delningen. Du skriver att delningen ska ske ungefär som med pi60 och bs60-kombinationen. Men då undrar jag; pi60 förses ju bara med ett shelvingfilter. Det är alltså ingen delning i traditionell mening. Det som du borde vilja undvika är att i32s och Raijuo interfererar med varandra. Då tror jag att det kan finnas en källa för problem. Där bör du nog låta Ingvar tota ihop filtreringen. Men här behövs nog även hänsyn tas till reflektioner från angränsande ytor också. Alltså är frågan: Hur tänker du få ihop summeringen av nivåerna från de olika delarna hos systemet?

En annan sak att tänka på kan vara att små lådor och element med stora konutslag ger olinjär luftkompression. Kanske mildrar comboundprincipen detta. Men det är något att fundera mer på tänker jag.

Vilken "övergångsfrekvens" har du i tankarna?

Flack delning hos toppar kan ändå ge rätt stora konutslag och orsaka en del distökning. Fundera på om brant delning kan ge lägre dit i till exempel mellanregistret.

Fundera vad du kan förvänta dig om du delar brant istället. Till exempel integrationen. Väg alternativet mot vad du tänkt dig från början.

Rock on! :)
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2016-04-30 00:37

Alexi skrev:Ja letexfog tänkte jag på. Den brukar vara akustikklassad för tätning av gipsskivor så tänkte det borde funka bra?

Nej nej, glöm det. Kanske första timmarna innan det torkat, men sedan är det inte bra. Jo, det finns sorter som inte blir stenhårda över natten, men de torkar ut med tiden de också. ...och krymper och spricker. Nu blev jag lite osäker om någon av de som jag testat faktiskt klarat sig en längre tid. Skall kolla om jag har kvar min test platta.

PL400 är också skit, blir stenhårt - trots vad det står på förpackningen.

PS. Jo det går att använda latexfog, men va medveten om hur det kan bli. Dagen efter bör man trycka ihop fogen och fylla på mera. Det är bra att det inte stinker och vad jag vet inte släpper ifrån sig farliga emissioner. Har använt en hel del i mitt ljudrum.

//Michael

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2016-04-30 01:34

ante_77 skrev:[

PL400 är ett riktigt jävla sketlim som skinnbildar så gott som direkt ur patronen och dessutom innehåller luft som gör att det fortsätter flöda lim ur patronen efter att man släppt av på tryckmekanismen på pistolen. Dessutom hårt och oflexibelt när det härdat. (Det lever väl på sitt gamla namn men sammansättningen tycks ha ändrats mot tidigare av olika skäl.) Finns i sortimentet på jobbet men det finns bättre grejer som MS polymer från Henkel / Loctite, konkurrentfabrikatet Tec7 är troligen bra också. Silikon finns det många varianter av, vissa fäster inte särskilt bra mot trä alls.

ante_77

Inläggav ante_77 » 2016-04-30 06:48

DQ-20 skrev:
ante_77 skrev:
Alexi skrev:Ja letexfog tänkte jag på. Den brukar vara akustikklassad för tätning av gipsskivor så tänkte det borde funka bra?

Latexfog = skit. Det är bra att använda för kosmetiska syften i synliga fogar i bostaden men inte som fogmassa. Att akustiktäta med latexfog fungerar bara för små glipor. Det sjunker, har dålig styrka och är inte särskilt flexibelt jämfört med MS eller polyurethan. Ska man använda massor - typ 48 tuber - är det låga priset en fördel.

Silikon= Bra i badrum och kök och bara där. Kladda inte med silikon någon annanstans. Silikonsmitta gör att ingenting annat än silikon fäster. Jag hatar silikon. Utom i badrum och kök. Det är bara gamla gubbar som "kör Volvo, knullar långsamt och luktar skit" som använder silikon utanför badrum och kök. Have I made myself clear?

MS = bra grejor. Biltemas grejor är "bra" men även Sika och andra "proffsmärken" duger. Det skiljer i konsistens och härdtid. Elastiskt, starkt, god vidhäftning, miljö- och människovänligt.

Polyurethan - bra grejor men kan innehålla isocyanid vilket innebär att man behöver handskar. Sika är det stora märket även om även de börjar övergå till MS. Oftast overkill och det räcker med MS. Båtfolk använder oftast polyurethan.

Vänligt men bestämt,

/DQ-20

Ja, till trä är silicon faktiskt ganska värdelöst.
Men att PU skulle vara mer flexibelt än silicon....nja.

Mitt tips är att prova Tec7. Det funkar t.o.m under vatten.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-04-30 06:49

Sikabond 520 sålde vi mycket av när jag jobbade i Järnaffär. Den är gummibaserad.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2016-04-30 12:43

ante_77 skrev:Ja, till trä är silicon faktiskt ganska värdelöst.
Men att PU skulle vara mer flexibelt än silicon....nja.

Mitt tips är att prova Tec7. Det funkar t.o.m under vatten.

Nej, då uttryckte jag mig otydligt. Silikon är ju väldigt flexibelt. PU finns i olika varianter - en del har mer flex än andra. Tec7 är ett märke bland många som bygger på MS-polymerer. Bra, men lite onödigt dyrt i många applikationer.

=>Alexi: Sikabond 520=Hedenhös

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-04-30 12:51

Summer Passing

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-04-30 21:08

Johan_Lindroos skrev:Aah, ok, jag tror jag fattar lite bättre nu hur du tänkt. :) Lite som ett kompakt basmodulsystem alltså, men med högre delningsfrekvens. Eller?
Ja precis, som även hjälper till att ge lite extra knuff högre upp, tack vare större konarea.

Johan_Lindroos skrev:Jag har några frågor ändå. Jag undrar över delningen. Du skriver att delningen ska ske ungefär som med pi60 och bs60-kombinationen. Men då undrar jag; pi60 förses ju bara med ett shelvingfilter.
Jag är inte det minsta orolig för att bottna topparna. Antingen blir det ett av Ingvar moddat cr80 filter eller så blir det ett helt eget aktivt filter som Ingvar får designa, så filtret kommer bli väl anpassat.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2016-05-01 02:21

Det är nästan färdigritat. ;)

Ett förslag alltså.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-05-01 10:40

Toppen!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2016-05-01 14:06

Michael skrev:Turbulens... då är nog chassie och magnet mera oroväckande (som kan ge det).

Ja man får jobba hårt för att få turbulens mot rörets yta som är i närheten en av den turbulens som uppstår runt "ekrarna" i korgen.

Typ montera flänsar på insidan av röret.. :)

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2016-05-03 18:08

Spännande projekt Alexi!

Jag vill att du ska ha det bästa.
Det är du värd min vän. :)
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2016-05-31 08:45

bump?
hur går det med detta intressanta projekt?
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-06-12 19:40

Kraniet skrev:bump?
hur går det med detta intressanta projekt?

Jag tror att lite annat tar fokus just nu, men det är inte kastat i papperskorgen.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-06-12 23:31

Japp väntar på offert från snickeri och ska göra sågmall för Valchromatskivorna. Men som Magnus är inne på så fick min svärfar förra helgen en kraftig hjärnblödning så i princip all vaken tid utanför jobbet går till det just nu.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2016-06-14 00:31

Tråkigt att höra. Håller tummarna för att allt går så bra som möjligt - att han återfår så mycket förmågor som möjligt. Vissa hämtar sig bättre än man trott.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Johannes

Inläggav Johannes » 2016-06-18 06:03

Jag har lite förkärlek till isobarik.

Beror mkt på pappa byggde en sån konstruktion i nåt som kallades u66 eller nåt .Där ingick nån byggsats med en basmodul på 100liters och 2st sinus 12or som man ev coatade konen och dom kopplades kon mot kon isobarik push pull. Den gick djupt ca 18hz och spelade tajt
Men å andra sidan har jag aldrig hört en Sinus 12 a i 1 200liters låda.

Men jag köpte många peerless 315swr och körde lite tester med .
Lyssnade och jämnförde isobarik vs dubbla lådvolymen med enbart en 315swr

315swr är ett rätt motorsvagt element i dagen mått mätt och har uppbyggd som en billigt element.
Men verkar ändå vara populärt

Tydligen i 100-120liters sluten låda

Men även i br avstämd runt 23hz sin fs i 100liter

Jag byggde isobarik runt 55liter och avstämning runt 23hz

Men när jag jämnförde konstruktionen erna åt Så hörde
Till början vid lägre volymer ingen speciell skillnad.
Men hur mer mer man höjde hur lättare var det att särskilja konstruktionerna åt. Till stoor fördel för isobarik. Iaf med 315swr
Isobarik konstruktionen lät mer styrd och tight mindre dist på nåt sätt och tycktes gilla när dom fick jobba.
Men mer artikulerande på nåt sätt mer kraftfullt
Men som sagt vi låga ljudnivåer var det jätte svårt att höra skillnad
Satt och bytte mellan dom och spelade musik som var välkänd för mej så det var lättare att plocka ur skillnader

Men med moderna element så vette sjutton om det är nån fördel mer än lådvolymen. Men i br så får man jätte problem med rörlängder. Själv löste dej det med slits port lägsta botten och vägg.

Är faktiskt riktigt nöjd med mina 315swr i isobarik . Dom låter riktigt bra har dom ännu och spelar.
Visserligen ihop med mini dsp med lite mer knuff i botten. Men dom gräver ändå hyffsat utan men det blir lite effektfullt och mer påtagligt med lite extra vid 20hz

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2016-06-18 10:42

Om man har två basar så kan man ju montera den ena inåt och den andra utåt, så som t.ex Audipro B2-50 och M&K gör i sina subbar, utan att dom sitter monterade ovanpå varann.
Tror ni det blir någon skillnad mellan två isobariklådor och en sådan med dubbla basar bredvid varann men ena vänd bakfram?
Blir konen (konerna) så mycket mer stabiliserade så att det mest är mindre membrandist som det handlar om vid isobarik?
Skulle i så fall t.ex aluminiumkoner i basarna inte vinna så mycket på isobarik-koppling?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2016-06-20 15:55

Det blir en mycket större luftfjäder..?
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2016-07-09 14:09

ante_77 skrev:
Morello skrev:
IngOehman skrev:Tjusig skiss. Måste lära mig att använda sketchup!

Vh, iö

Satsa på att lära dig ett riktigt mekanik-CAD-system istället så kan du leverera toppklass-underlag till dina leverantörer/snickare samt generera tuffa bilder i 3D.
Håller på att lära mig Solid Works nu.

Inventor är möjligtvis ännu enklare.

Duger en äldre version av Inventor så kan jag nog låna ut en licens ;)
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-07-09 16:51

paa skrev:Om man har två basar så kan man ju montera den ena inåt och den andra utåt, så som t.ex Audipro B2-50 och M&K gör i sina subbar, utan att dom sitter monterade ovanpå varann.
Tror ni det blir någon skillnad mellan två isobariklådor och en sådan med dubbla basar bredvid varann men ena vänd bakfram?
Blir konen (konerna) så mycket mer stabiliserade så att det mest är mindre membrandist som det handlar om vid isobarik?
Skulle i så fall t.ex aluminiumkoner i basarna inte vinna så mycket på isobarik-koppling?

Du vinner ingen lådvolym på det, det gjordes enkom för att förbättra distsiffrorna.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Elfsberg

Inläggav Elfsberg » 2016-07-18 22:33

Kanske är frågan både ställd och besvarad, men jag får inte riktigt till logiken i designen:

det ser ut som om de två elementen inte alls delar lådvolym, snarare ser det ut som att den främre basen har en 10 l bakom sig och den bakre typ 20. Är det separata kaviteter för varje baselement? Om inte, hur får monterar du två 10" i ca 21-22 liter?
Meningen är väl att de två elementen ska dela på en gemensam kavitet(hälften av 42?)?
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-07-19 11:06

Kolla den understa bilden i detta inlägg:
http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?p=1844190#p1844190
Då ser du kaviteten som båda elementen är monterade i och den yttre som är 42/2.

Är du lite sugen på att också prova på?

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum