har länge grublat lite på Wilson Audio's högtalare seriösitet och tekniska kunnande, så jag tänkte ta o fråga här på faktiskt vad folk anser om WA.
Jag har aldrig lyssnat på deras högtalare så jag kan inte uttala mig själv om hur de låter i praktiken, men jag har däremot snappat upp lite då o då om det som sägs om WA.
Till bakgrund av det tar jag WATT/PUPPY som exempel, dom testades i någon svensk HiFi tidning för ganska många år sedan och av frekvenskurvan att bedömma så var det rena DIY bygget om inte värre.
Dessutom vill jag minnas från ett samtal med en person, också ett antal år sedan, som nämde för mig att t.ex diskanten var inverterad kalott egentligen var en design gimmick som jag tolkade det och som dessutom hadde en resonans/ringnig kring 17 kHz, om jag minns rätt var det väl kund design ifrån Focal?
Inte heller det talar för tekniskt kunnande ifrån WA.
Det har fått mig ställa mig frågande till WA's seriösitet och kunnande, för det är ju nämligen ganska lätt att genom bara att välja ut element från välrenomerade tillverkare få ett hyfsat bra ljud utan större komplexitet kring delningsfiltren och lådkonstruktionen.
Hur som haver passar jag på o genomför en omröstning i saken så får vi väl se...

mvh Michael