Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Flera diskussioner om rör- och transistorbestyckad elektronik nu. Det vore kul att få lite inblick i hur vanliga rörsteg är i Faktiskt-medlemmarnas anläggningar.
Ange gärna vilka högtalare du har också.
music4ever skrev:Nej, ingen distpedal i min anläggning. Möjligt att jag skaffar det senare till en mindre anläggning som ska "se retro" ut.
AndersP skrev:sprudel skrev:Flera diskussioner om rör- och transistorbestyckad elektronik nu. Det vore kul att få lite inblick i hur vanliga rörsteg är i Faktiskt-medlemmarnas anläggningar.
Ange gärna vilka högtalare du har också.
Jag har ett Edison Triod slutsteg som jag använder till diskanterna i mina Linkwitz Orion.
Objektivisten skrev:Saknar alternativet "Integrerad rörförstärkare"?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
AndersP skrev:Förresten,
Med risk för att gå offtopic; Min Edison Triod består av ena halvan av ett 6922/6DJ8/ECC88 i ingångssteget, andra halvan i drivsteget och 300b som utgångsrör. Vilka smårör kan användas för att sänka ingångskänsligheten och slippa volpoten för användning av apparaten som rent slutsteg?
Morello skrev:Det kanske går att reglera med lite återkoppling??
Användare som besöker denna kategori: Skrote och 43 gäster