Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Humm, jag talar inte om upplevelser, utan om kablar och hur de fungerar. Som sagts förut: fysikens lagar gäller oss alla - dåre som direktör.
Conan skrev:Men, Flint, lyssna här nu; man kan ju rimligen bara efterfråga att utsagan om att det ÄR en skillnad ska bekräftas med blindtest. Någon som INTE tycker/hävdar att det skiljer sig mellan A och B har ju inget att s.a.s. "hänga upp" lyssningen på.
Morello skrev:Humm, jag talar inte om upplevelser, utan om kablar och hur de fungerar.
lennartj skrev:Morello skrev:Humm, jag talar inte om upplevelser, utan om kablar och hur de fungerar. Som sagts förut: fysikens lagar gäller oss alla - dåre som direktör.
Vilket just bevisar att du inte förstått vad adagio skrev strax ovanför.
sprudel skrev:hifikg skrev:"Nya Valhalla 2 strömkabel ger en bedövande fin slut-touch på ett highend-system och strömförsöjer sin källa med en hastighet på 91 % av ljusets hastighet (konventionella strömkablar: 50%) Den är gjord för dig som kan och vill ge din utrustning det bästa. "
Bra kablage ska alltså nå ljusets hastighet, vad ger det för fördelar? Hur mäter jag mina kablar? Tänk om de är för långsamma![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@KG. Trådskaparen ville ha argument för att inte köpa dyra signalkablar, då är det mindre relevant att referera till dina erfarenheter av strömkabeln, du måste hålla isär detta något.
mrGaskill skrev:Dåre och direktör får mig att tänka på ett par malplacerade vita loafersHaha
adagio skrev:Jo jag har full förståelse för Morellos åsikt och skulle hålla med OM jag var Morello. Vi är olika och jag respekterar den hållning Morello har, det betyder inte att jag anser att det är det enda eller rätta synsättet. Nu blev det som många ggr förr OT men å andra sidan finns mycket att lära. Förr reagerade även jag med ilska och frustration, men det har jag numera insett, att det bara blockerar mig själv. Klart man kan bli provocerad men att inse att det är något man själv väljer är en viktig insikt.
IngOehman skrev:Varför är det ett problem att tala om hur de fungerar?lennartj skrev:Morello skrev:Humm, jag talar inte om upplevelser, utan om kablar och hur de fungerar. Som sagts förut: fysikens lagar gäller oss alla - dåre som direktör.
Den det bevisar det inte. Och det Adadio skrev tror jag nog att alla förstår - men det hindrar inte att Adadio och Morello kan ha rätt båda två.
Ty den stora frågan är - har Adadio förstått att det han skrev (hur vettigt och relevant för den stora allmänna frågan det än är) inte är en invändning mot det specifika som Morello skrivit?
Och förstår du det, Lennart?
Vh, iö
Flint skrev:Morello skrev:Humm, jag talar inte om upplevelser, utan om kablar och hur de fungerar.
Det är ditt problem. I ett nötskal.
lennartj skrev:Morello verkar vara fullständigt oförstående till andra urvalskriterier än fysik och mätningar och då uppstår ingen
meningsfull dialog.
hifikg skrev:sprudel skrev:hifikg skrev:"Nya Valhalla 2 strömkabel ger en bedövande fin slut-touch på ett highend-system och strömförsöjer sin källa med en hastighet på 91 % av ljusets hastighet (konventionella strömkablar: 50%) Den är gjord för dig som kan och vill ge din utrustning det bästa. "
Bra kablage ska alltså nå ljusets hastighet, vad ger det för fördelar? Hur mäter jag mina kablar? Tänk om de är för långsamma![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@KG. Trådskaparen ville ha argument för att inte köpa dyra signalkablar, då är det mindre relevant att referera till dina erfarenheter av strömkabeln, du måste hålla isär detta något.
Dyrkabel som dyrkabel. Och mitt första svar avsåg att leda in TS på blindtestets sanna väg så fort som möjligt. Sen blir valet enkelt. Välj den snyggaste kabeln om den syns, välj vilken som helst om den inte syns. Hur mycket pengar du vill bränna är upp till dig. Det är förstås synd om vissa kablar, ehuru dyra sådana, till och med kan anses direkt olämpliga, då bör man välja bort dem oavsett hur snygga de är. Låter olika gör de inte.
IngOehman skrev:Varför är det ett problem att tala om hur de fungerar?lennartj skrev:Morello skrev:Humm, jag talar inte om upplevelser, utan om kablar och hur de fungerar. Som sagts förut: fysikens lagar gäller oss alla - dåre som direktör.
Den det bevisar det inte. Och det Adadio skrev tror jag nog att alla förstår - men det hindrar inte att Adadio och Morello kan ha rätt båda två.
Ty den stora frågan är - har Adadio förstått att det han skrev (hur vettigt och relevant för den stora allmänna frågan det än är) inte är en invändning mot det specifika som Morello skrivit? Och förstår du det, Lennart?
Vh, iö
sprudel skrev:Morello svarar enbart att han tittar genom sitt fönster. Punkt.
Morello skrev:Jag är bara lätt allergisk mot myter, rena osanningar...
Morello skrev:lennartj skrev:Morello verkar vara fullständigt oförstående till andra urvalskriterier än fysik och mätningar och då uppstår ingen
meningsfull dialog.
Det är nog bara vad du tror.
Jag är bara lätt allergisk mot myter, rena osanningar jämte bondfångeri.
Flint skrev:Morello skrev:Jag är bara lätt allergisk mot myter, rena osanningar...
Utom dina egna då, antar jag.
Morello skrev:Vilka urvalskriterier syftar du på som du tror jag inte sett?
Det måste vara uppenbart för alla att det förhåller sig just så, alltså att det finns tillräckligt många som INTE väljer kablar på grundval på faktiska, tekniska egenskaper, utan förlitar sig på dogmer, myter, lögner och givetvis ett ordentligt inslag av ren inbillning/suggestion.
adagio skrev:På samma sätt jag/många väljer elektronik och högtalare också......
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:Jag är bara lätt allergisk mot myter, rena osanningar...
Utom dina egna då, antar jag.
Har du verkligen ingenting i sak att tillföra, så kanske du skall ta din sedvanliga semester under något eller några år eller så.
Morello skrev:adagio skrev:På samma sätt jag/många väljer elektronik och högtalare också......
Knappast - här föreligger skillnader, som i de allra flesta fall går att verifiera i labbet eller med kontrollerad, blind lyssning. Så är knappast fallet med kablar.
Dessutom är det höggradigt stor skillnad på att å ena sidan som konsument göra val på "gut feeling", å andra sidan som näringsidkare inte arbeta efter mer vetenskapliga metoder för att säkerställa kvaliteten på den produkt man avser torgföra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster