Moderator: Redaktörer
Fredzz0rs skrev:Jag går i tankarna på att köpa ny anläggning nu när jag byggt klart mina piPs.
I dagsläget så spelar jag på en medioker surroundförstärkare (Onkyo TX-NR636)
Jag är lite sugen på att skaffa en integrerad tvåkanalsförstärkare typ Hegel H80 eller Rotel RA-1570.
Jag har lyssnat på båda via kompisens piPs och jag tyckte de lät trevligt. Roteln lät inte lika engagerande som H80:n. Den har även en lite kallare/stram återgivning. Jag tyckte H80:n hade en förförisk samt varm ton. Den återgav även en väldigt fin dynamik i ljudet.
Roteln är klart snyggare samt har hörlursuttag vilket jag gärna vill ha. En till fördel med Roteln är att man kan starta den via fjärrkontrollen. Jag har en budget kring 15000 kr men det får gärna bli billigare.
Har ni några tips?
Jag har även funderat på en Hegel HD12 som Dac/försteg kopplat till ett Holografic Audio Amp 17.
Vad tror ni om det? HD12:an har ju hörlursuttag samt är en snäppet bättre Dac en den som sitter i H80:n.
Nattlorden skrev:Man bör alltid gå efter det som imponerar minst så länge man inte hör några direkta fel. Annars lär det vara charmiga fel som lurar en.
Fredzz0rs skrev:Jesus va filosofiska ni är
Om jag omformulerar frågan då. Vad spelar ni med för apparaturer till era högtalare?
Kan man få några kloka tips?
Fredzz0rs skrev:Men när jag jämförde reciverns återgivning med Hegeln och Roteln så var det definitivt mer närvaro i röster och
och det gick att höra enskilda instrument mer tydligt
Fredzz0rs skrev:effekt är inte lösningen på allt såklart
Fredzz0rs skrev:Men när jag jämförde reciverns återgivning med Hegeln och Roteln så var det definitivt mer närvaro i röster och
Nattlorden skrev:Fredzz0rs skrev:Men när jag jämförde reciverns återgivning med Hegeln och Roteln så var det definitivt mer närvaro i röster och
Det går att framhäva instrument både med felaktigheter i frekvensgång eller dist eller med bristande dynamik... Man kan inte ta ett beslut på sådana premisser om det skall bli rätt.
Conan skrev:Jag lirade mina piP med en sån här:
http://www.china-hifi-audio.com/en/bewi ... fier-p-506
Funkade och lät fint, och det är en läcker och kul apparat. Öppnar en helt värld av rörbyten & tweaks dessutom...
Fredzz0rs skrev:Jag har även spanat in en DAC/hörlursförstärkare/försteg vid namn Marantz HD-Dac1 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2811536 då jag hört att den ska ha en riktigt trevlig hörlursförstärkare.
Vore ju skoj att ha till min Fidelio X2 lurar också. Den vet jag att jag skulle kunna få köpa på BRL för runt 6500 kr. Vet dock inte hur den dacen och försteget står sig mot en HD12.
Fredzz0rs skrev:Det var vågat av dig att slå till på en rörförstärkare så där från utlandet utan att ha provlyssnat den innan. Kul att du blev nöjd!Vad körde du med för DAC till den? Eller du kanske bara spelar analogt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster