Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:Guru Audio utan Oehman är väl som Stevie Wonder utan Stevie Wonder.
Flint skrev:Någonting gick snett. Begrunda vad.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Någonting gick snett. Begrunda vad.
Det var de där jä*la kundernas fel självklart - de blev för många.
Flint skrev:Någonting gick snett. Begrunda vad.
Flint skrev:Det finns ett spectra av saker som kan ha gått fel. Släpp skyddslapparna.
PappaBas skrev:Tillverkning, kvalitetskontroll, säljorganisation, ekonomiavdelning och service i större skala är ju en utmaning.
Bremen verkar ju ha full koll på dessa. Kanske Guru kunde vara ett separat märke under Bremen?
beror ju på vad som finns i bolaget i form av intellektuella tillgångar, varumärkesnamn osv
Men IÖ måste/bör man nog ha med oavsett i alla fall som konsult.
Särskilt lustigt eftersom jag aldrig avgått ur styrelsen annat än vid själva konkursen, då det som jag förstår sker automatiskt. Det finns en massa anledningar att det ser ut som det gör i Guru. Det kan röra sig om faktiska förhållanden eller misstag eller fel i någon databas. Vad vet jag. Det spekuleras en hel del i tråden och det mesta är uppåt väggarna konstigt och en del verkar dessutom rent illvilligt. Jag förstår inte riktigt varför faktiskt. Trist.Adhoc skrev:Hur som helst, är det tråkigt att Guru Audio AB ser sig tvunget att hala flaggan för högtalarna verkar riktigt bra. (Personhistoriken för styrelsen som anges på Solidinfo.se blir jag inte riktigt klok på. Det anges inte när styrelsepersoner tillträdde, bara när dom avgick. Nils Viktor avgick 2 gånger som styrelseledamot på 6 dagar och Ingvar Öhman var den siste att lämna som styrelseledamot för knapp 2 månader sedan.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster