Anders J skrev:"...Den där j*vla massan av hostande, snörvlande, permanent influensadrabbade idioter..."
Jo, jag har hört om de som använt kardioder eller åttor och då inte för att placera musikinstrumenten i loben utan för att att möjligaste mån placera snörvlarna i bakloben!
Skrattar. Jag gjorde en del liveinspelningar i ortens kyrkor i mitten på 70-talet. Utrustning: två Pearl DC73, ett hemmabyggt micksteg och en bandare Sony TC366. Resultatet blev tyckte jag då riktigt skapligt och lät på gott och ont ungefär som jag själv hade upplevt det på plats. Andra tyckte dock att det lät amatörmässigt eftersom inspelningen inte var tillrättalagd på samma sätt som det man hörde på "riktiga" inspelningar på skiva. Jag har alltid hellre velat att dokumentera än att arrangera, så än idag. Nåväl, en gång råkade mickarna stå ganska närma min gamle tandläkare från lågstadiet i grundskolan, en synnerligen hårdhänt djä¤% som vid några tillfällen hade sluntit (heter det så) och borrat mig i tungan, eller det kanske var slipade han gjorde. Ont gjorde det i alla fall och minnet av hans framfart i käften levde kvar långt upp i vuxen ålder. Han gillade tydligen kyrkomusik och hade tyvärr bänkat sig 2-3 meter från mina mickar. Han gillade tydligen också godis trots att han hade varit tandläkare för hela konserten var kompad av hans prasslanade med den ena pappersinslagna kolan efter den andra vilket jag effektivt dokumenterade varvat med kyrkorgel och gästande kör. Det gick an när både kör och orgel klämde i för kung och fosterland men så fort dom hämtade andan var han där med sitt prasslande igen. Nu är Stur för länge sedan borta och kolaprasslet förlåtet men då var jag minst sagt sur.